Ändå alltid Anna...

Livet / Permalink / 0
När jag var ett liten och gick på fritids startade jag en klubb som hette "Röda halvmånen".
Namnet kom sig av en trasig adventsstjärna i folie som när man fällde ut den och ställde den på en plan yta stod där som en stor fin halv eh...stjärna...
Man kan ju inte vara bäst jämt, men fin var den och den fick bli en halvmåne iallafall...
 
Min klubb fick många medlemmar och vi hittade på många saker. Jag ledde och de andra följde efter. Jag hittade på lekar och fixade och donade, vi hann till och med med en liten teaterföreställning där handlingen utspelade sig på en kyrkogård där både lucia och tomten låg i sina gravar. Dock var kyrkogården levande och en av figurerna gick runt och drack blod som togs ifrån de andra i gravkvarteret.
 
Det var en rätt bra föreställning tyckte vi ungar, de vuxa däremot var lite mer reserverade och när föreställningen var slut fick vi sitta i grupper och förklara hur vi tänkte när vi satte ihop vår lilla föreställning. Förhören höll på en halv dag och när de var slut då upplöstes "Röda Halvmånen" och vi återgick till att leka som vanligt. Naturigtvis med moi som lekledare...
 
 
Min namnskylt på Circular Centre...
Så fin och jag tänker att av alla de namnskyltar jag haft genom åren så är nog ändå den här den finaste.
 
-Titta Anna..jag gjorde ett bokträd, du gillar ju bokträd...
 
Dejana tittar på mig och hennes pigga ögon glittrar när hon ger mig namnskylten som hon precis gjort. På bröstet har hon sin egen med målarpalette och penslar på.
Jag tittar på henne och tackar innan jag leende går därifrån. I en spegel ser jag min namnskylt och hjärtat gör ett skutt av stolthet.
 
Jag har nu varit på CC varje dag i två veckor och utan att det har nämnts eller uttalats ordentligt så har jag nu blivit en ledare igen, den som alla kommer till. Jag tycker om det och precis som när jag var liten och fixade med lekar och teater så fixar jag nu med alla de människor som dagligen är på centret. Naturligvis är jag inte ensam för i ledarskapet tar man en liten bit av alla när man sätter ihop helheten.
 
Ja, jag är van att leda, och kanske har jag alltid haft det i blodet.
Men det är en liten skillnad den här gången för nu har alla de egenskaper jag besitter visat sig utan att jag behövt övertänka och klura, nej allt har kommit av sig självt, struktur, planering, schematänket och när jag idag sa till Dejana att jag och Alin tar hennes lördag för att jag anser att hon och hennes kunskaper behövs mer på vardagarna och såg att hon direkt förstod och kände sig delaktig, då kände jag att...yes, jag gör det i sömnen...liksom bara...
 
 
Stor, liten, liten stor...
Men ändå alltid...Anna!
 
Vikt: Lätt som en plätt gjord av betong.
Längd: Det är 36 år mellan bilderna och jag är lika lång på båda.
Tillstånd: Besviken då jag idag fick veta att squats är en rörelse som ger större rumpa. Tur jag bara hann göra dem i två dagar...
Träning: Inte Squats!
Film: Ingen, har pysslat med mitt hem nämligen.
 
Japp det var mina tankar och analyser för idag. Att jag gillar ledarskap och ofta analyserar runt ämnet vet alla somm läst ett tag. För mig har det liksom alltid varit en tillfredställelse att ge andra trygghet under en stadig hand, alltid med glimten i ögat.
 
Amen på det.
 
Laters...
 
Till top