Om slow motion...

Livet / Permalink / 0
Idag när jag cyklade hem från Circular Centre och funderade på om jag skulle stanna för en kaffe någonstans så kände jag att nä...idag cyklar jag hem istället.
Ja, det är ju det man brukar göra tänker någon men jag tänker att det den sista tiden i mitt fall inte varit något som varit helt säkert. Speciellt då jag den sista tiden inte haft något kök och mitt hem ständigt varit lite upp och ner, eller om man så vill...ner och upp...
 
 
Mitt kök ja...
Jag har inte skrivit så mycket om det mer än några spydiga kommentarer men att det varit "en finne i röven" som man så ofta sa på sena 1900 talet det är då ett som är säkert.
 
Men hur går det då?
Ja, vad ska man säga?
Vangelis och Chariots of fire kanske? Låten som av någon anledning blivit definintionen av slowmotion. Eller varför inte hänvisa till sengångaren i barnfilmen "Zootropolis"?
 
Eller varför inte i ren Skam anda visa den här lilla filmen...
 
 
Japp, vad gäller köket så har det verkligen gått i slow motion och jag känner att när allt är klart på riktigt...då skall jag ha en fest...på riktigt!!!
 
Här är köket för några veckor sedan:
 
 
Det gick sakta frammåt och i läget här ovan var man glad att man slapp hoppa och balansera på balkarna.
 
Nu är allt annorlunda, och äntligen ser vi ljuset i tunneln då golvet är klart och nya tapeter är på plats samt en ny diskbänk med nytt kakel bakom.
Ja, allt är rätt så "hunky dory" och jag ropar ett tyst hurra och gläds över att det nu bara skall piffas till.
 
Men...
Jag tänker inte visa något förrän allt är klart. Mest för att jag inte tror på det hela förrän jag ser det och, för att jag nu när slutet är nära inte längre känner att det är någon brådska.
 
Ja så är det faktiskt, jag har liksom börjat gilla att komma hem igen för nu, nu är den ända vägen uppåt och jag, jag har snart ett helt nytt kök och i mitt huvud så menar jag ett helt nytt kök...!
 
Vikt: Lite sådär mellanrost just nu.
Längd: Skämdes häromdagen när jag bad om att få dra bordet mot mig så att jag skulle nå att äta ordentligt och inser att de två mittemot är lika korta eller till och med kortare än mig.
Tillstånd: Det var inte bara känslan av att vilja cykla hem idag som var rätt för känslan av att cykla ifrån något som jag mår bra av kändes nog ändå lite rättare haha...
Film: Hinner inte. Har annat att göra.
Träning: ingen alls, vilket inte är bra då jag häromdagen såg fett på ett ställe på ryggen där jag aldrig sett fett förut.
 
Men..
Solen skiner och jag med den la la la...
 
Laters...
 
Till top