A B C D E och F...

Livet / Permalink / 0
oj, oj, oj...sicken vissen kisse...
 
Haha...ja, jag läste mitt lilla inlägg från i förrgår och även om allt är sant så är det ändå rätt fantastiskt att jag som liksom bara skriver på om högt och lågt ibland ordbajsar så att jag själv häpnar. Jag menar tanken var aldrig att ens skriva om nationaldagen det liksom bara blev så...
 
 
Ja det är lite wierd för tanken var ju att gnälla runt lite om hur svårt det är att sätta betyg. Men mitt i tankar på A B C D E och F försvann jag i min analyshjärna och precis när jag tänkte att shit, det är jag som skall sitta där med 25 elever och leverera resultat då liksom bara ställde hjärnan om sig på annat, nästan som för att skydda mig lite...
 
Betygen är dock satta och även om det är gjort så återstår nu bara den lilla detaljen att sitta face to face med elever som möjligtvis kommer hurra eller se ut som om de skall döda dig med bara blicken.Den som lever får se, och jag misstänker att jag faktiskt gör det.
 
 
Japp, så kan det vara och man kan ju inte vara bäst jämt och det jag vill mest just nu är att på riktigt be om ursäkt för min sura attityd inför vår nationaldag. Naturligtvis är den bra och viktig så är det ju och en sån som jag får liksom bara skärpa mig oavsett...
 
Men...idag är det fredag...
Jag och Robban har dragit till andra breddgrader och det som nu lät som Bahamas stavas i vår värld mer som Ängelholm, ett ställe som jag nu varit på i tre timmar och som jag varmt kan rekommendera om man bara vill dra iväg en helg på sommarharlvåret.
En fin liten stad där man hittar en å en, kyrka och ja endast en skoaffär där bland andra vanliga som MQ och HM.
 
 
 
 
 
 
Ja, det är inte ofta man ser smurfglass.
Men nu har jag gjort det och det var nästan men bara nästan så att jag snubblade över folk när jag såg den och ville ha ett kort. Ja, jag dog nästan haha...
 
Vidare så är livet rätt gött faktiskt och min vy just nu ser ut så här...
 
 
Javisst en uteplats på Best Western Plus Hus 57. Staden är som sagt Ängelholm. En stad som jag som liten hörde talas om mycket då den ligger på behörigt avstånd från Osby. Idag fick jag också veta att mamma Gunnel bodde här i hela tre månader någon gång nittonhudraförlängesen.
 
Att vi hamnade här var inte självklart utan mer en ren slump då det inte var självklart att få tag i ett hotellrum för två dagar i Helsingborg. Men inget ont som har något gott med sig eller vad det nu heter, så här är vi nu på ett relativt nybyggt hotell mitt i centrala Ängelholm. I källaren en spa avdelning som ingår och i hjärtat och själen en svslappnad känsla av att bara va....
Vår livssituation får en tumme av två möjliga och jag är så glad för det. Helsingborg blir det imorgon med tur över till Helsingör och sen blir det väl kanske lite spa då.
 
Nice as hell som man säger om man är lagd åt det hållet och ja...det är jag ju så...
 
 
Tills vi hörs igen säger jag bara...
VI HAUR DET SAU DJÄUVLA BRAU på ren skånska då haha....
 
Laters...
 
 
Till top