Ett nytt sätt att ha koll...

Livet / Permalink / 0
Hej vad det går mellan pattar och...
Ja den gamla ramsan är väl egentligen ingen bra referens men när jag nu kom att tänka på den så kändes den rätt okej faktiskt...
 
Javisst förutom att jag inte skriver ner hela, då den också är rätt så himla äcklig. Men jag har en poäng för idag när jag cyklade hem och möttes av ett följe balbilar då tänkte jag...men va???...är det bal redan?
 
 
Tja kortet är ju inte direkt taget nyss utan mer för typ 10 år sedan. Kim och Björn är här 19 år och ja, i år blir de 29 inget konstigt alls och de var ju för gulliga.
 
I alla fall....
Där stod jag och fann mig tittandes på ungdomar som var lika fina som bilarna de satt i och plötsligt kom det ett par på cykel, tjejen blåste såpbubblor till höger och vänster medans hon sken som en sol där hon satt.
Jag står vid min cykel och ler åt det hela och jag tänker att den känns så långt borta den där tiden då baler var lika vanligt i mitt liv som tamponger vid mens. Ja, jag till och med skämdes en liten stund över att jag liksom bara inte hade koll, men sen som av en händelse så "råkar" jag titta in på Instagram där jag står och så inser jag plötsligt att jag i framtiden ändå kanske kommer att ha koll fast på ett helt annat sätt...
 
 
Jaha...
Där står de några av de fina ungdomar jag lärt känna denna vår och vissa av dem ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Vilka det är tänker jag inte berätta för nej det skulle inte vara snällt men varför, det går ju, för ni vet när man är ny och känner sig lite sådär desorienterad och ovan och någon liksom bara ser dig och hjälper dig att hitta rätt känsla och får dig att känna dig som hemma, då väcks en liten extra förkärlek och man tar personer till sig utan att tveka.
 
Med tanke på ovanstående så tänker jag att det nya sättet att ha koll på balerna är ett lika stort ansvar som det alltid varit.
 
Japp så idag...
Vikt: Tja jag känner mig lätt om hjärtat idag och det är ju nog för hela kroppen.
Längd: Tur att man kan vara lång inuti fast kort utanpå haha...
Tillstånd: Jodå idag hade jag en lektion som gick nästan precis som jag ville och när jag var klar och lektionen var över då var jag som sagt lätt om hjärtat och känslan av att göra skillnad infann sig och jag liksom bara...varsågod livet...varsågod...
Film: Ingen idag för jag...jag hade annat för mig som tillexempel att leva.
Träning: Idag har jag sprungit på löpband och fantiserat om att jag var i skogen.
 
Sist idag...
Tre bilder ur livet i temat, vi var där, vi levde och vi njöt.
 
 
 
 
Tänk så här...
Att leva är en tillgång som alla har. Om man slutar leva då blir man uttömd och tappar bort sig själv. Lev hårt, lev bra, lev väl...amen!
 
Laters...
Till top