Great Spirit...

Livet / Permalink / 0
Rosa moln och klarblå himmel, en man som precis får en fisk och ett äldre par som speedwalkar tillsammans runt den sjö jag själv nu susar förbi och runt.
Allt känns så verkligt, jag insuper allt jag ser och vart jag än tittar så går världen i slowmotion. I öronen dundrar "Great spirit" låten som får mig att cykla ännu fortare, låten som tar mig till det ställe där jag till sist sätter ner rumpan och liksom bara kopplar av. Stället som stavas..Mc Donalds,  stället där jag sen sitter för mig själv en lång stund och liksom bara analyserar...allt...
 
 
Ser ni...?
Mitt eget alster tillsammans med Bildas och att vi två nu blir ett med hotellvärlden är så fantastiskt och när jag stod där och pratade om hotellorganisationen inför de två adepter som bestämt sig för att jag är något att ha, då kändes allt precis som förr, som då när jag stod och mässade framför mina tjejer på hotellet om var, hur och varför...
 
Ja, allt kändes som vanligt fast med en enda rätt så himla stor skillnad, jag gjorde det bara för min och deras skull. Det får liksom ta den tid det tar och jag kan göra det så bra som det bara går och idag när jag satt med nästa kompendie som handlar om de olika avdelningarna och hur allt hänger ihop då kände jag ännu mer att det här, det är livet. När jag tittar upp från datorn och ut över rummet där det sys, skrattas, pratas och kramas, då hör jag en röst som låter lite som en sjuårings och kanske lite som Tjorvens och den säger...Gode gud, kan jag få en bit av det här livet....?
 
Japp en rosa värld åt en eh...brun tjej eller tant Brun som jag också kallar mig. Inte för att ordet tant behövs nä, inte det minsta för...jag har väl berättat om när jag fick visa leg på systemet förra onsdagen?
 
Inte...?
Jo, det var så här: Förra onsdagen när jag var på systemet...då fick jag vida leg.
 
Japp, och kanske var det också det som fick mig att svänga sådär lite häftigt på min cykel idag när jag cyklade fram i full fart. Det eller det faktum att jag inte heller på cykel kör över A brunnar haha...
 
Men ett vuxen poäng blev det idag. Jag och tjejerna på CC hade idag svenska lektion ute i världen där vi bor och när vi gick över ett övergångställe då lät det så här...
 
- Här i Sverige, då är det första vi lär oss i trafiken att man tittar till vänster och sen höger och sen vänster igen innan man går över övergångstället.
 
Vi skrattade gott när vi alla i kör upprepade det jag sa och sen tittade vi åt vänster, höger och sen vänster igen innan vi fortsatte vår promenad genom det svenska språket...
 
 
Mycket bra jobbat Anna!
Och det faktum att du egentligen sa...man tittar åt höger, vänster och sen höger igen, det skiter vi i att nämna haha...
Hm...jag rättade mig sen, det gjorde jag faktiskt.
 
Vikt: Ja, jag har ju varit på Mc Donalds så jag tycker all vikt i skrift är överflödig...
Längd: Idag...idag är jag låååång....!!!
Tillstånd: Jag klarar mig bra i världen bra.
Träning: Asså, jag cyklade så jag blev svett i rumpan...igen :-)
Film: Har inte hunnit för jag, jag har städat ta da...
 
 
Ja, jag är en rätt så "Great Spirit" det är jag faktiskt!
 
Vi hörs... i huvudet.
 
Laters...
Till top