Två ställen och en dröm som blir sann...

Livet / Permalink / 0
Känner ni?
Det är verkligen sommar nu och framför oss hägrar en riktigt klyschig midsommar där väderleken visar 19 grader och molnblandad sol...
 
 
Ja bilden talar för sig själv och att det just på vårt lands nästan största helgdag går från varmt och skönt till kallt men soligt för att sedan bli rätt varmt igen är ju ingen skräll i sig.
Nä för allt är som det brukar och gemene svenk suckar och säger...ja fast...det är iallafall inte 12 grader och regn ju...
 
Positivt ska det va...liksom bara!
 
VIdare så har jag nu avslutat skolan efter två dagars intensivt planerande och utvärderande. Japp och jag fick nu säga adjö till mina lärar kollegor för den här terminen och när nästa termin börjar...då är jag där igen för ja, jag har sagt ja till mer jobb i skolan.
 
Jag tänker att det hela känns lite läskigt men vi har ju redan avhandlat att det bland annat är sådant som gör att jag spinner vidare...
 
 
Kortet är ju inte från de varma dagar i livet som är nu utan ifrån lite kallare dagar som de var då för någon månad sedan.
 
-Anna...vill du att jag skall ta det eller...? Mariana står en bit bort och tittar frågande på mig.
Jag tänker där jag står och funderar en bit ifrån henne, att nä...den här gången hoppar jag nog det där med uppmärksamhet från allmänheten. Men så...mitt i mina tankar hör jag i fjärran en bekant röst som säger...äh, det där ska jag klara...rösten är min egen och så några minuter senare...
- Anna, du som är här och styr upp det hela så att säga och som också är anställd, varför är det viktigt med den här mötesplatsen och varför just sy...?
Ja, så säger hon reportern från Sveriges Radio P4. Jag tittar på henne i en halv sekund, tar ett djupt andetag innan jag svarar och så vips är det över och jag har tänker att ja, det där var ju inte så svårt...
 
 
Så här såg det lite senare ut på Instagram och jag måste säga att det här fotot och det förra visar lite hur min värld ser och är just nu. Bäckadalsgymnasiet och Circular Centre två ställen fulla med utmaningar och nya erfarenheter. Två ställen som vunnit mitt hjärta och som kommer att bli svåra att lämna om man nu vill det...
 
Jag har inga planer på någonting alls utan tänker att den som lever får se och att jag nu bara tar det lugnt inför midsommar och liksom bara är nöjd.
 
Men vänta...
Det är ju något mer...
Något som jag tänkt på länge och som nu håller på att bli helt sant och på riktigt...
 
 
Idag drog den igång...
Min alldeles egen studiecirkel i våningsservice. Min idé om att hjälpa den branch som jag ändå alltid kommer att älska samtidigt som jag hjälper personer som behöver komma ut på arbetsmarknaden har nu blivit så verklig att jag kan ta på den och ja, det känns så himla sabla bra faktiskt.
 
Vikt: Idag lättare än en mindre struts.
Längd: - Robban kan du ta ner en Garage åt mig? Meningen som idag kom sig av min avsaknad av längd inne på Systembolaget.
Tillstånd: Fick visa legetimation på ovanstående vuxenställe så ja...helt okej idag.
Film: Satte precis igång "Nerve".
Träning: Hade på mig svart tröja när jag satt i solen med vilt främmande människor ute på Torsvik så, ja...
 
Imorgon är det dan före doppare dan och vid närmare eftertanke så har den här "dan före" dagen mer rätt att heta just så för att det snart är midsommarafton med allt vad det innebär av festliga sammankomster, lite fylla och ja, just doppa då och då kan det vara i både sjö och annat som bara fantasin kan påvisa...
 
Vi hörs när vi ses i text.
 
Laters...
 
 
Till top