Äntligen kom erkännandet...

Livet / Permalink / 0
Idag vill jag direkt be om ursäkt för röran i skrivandet.
Det hela är dock inte så konstigt då det egentligen bara speglar röran inne i huvudet som är mitt...
 
Jag kan inte låta bli att tänka att jag faktiskt var "helt dum i huvudet" när jag tog mitt beslut. Och jag kan inte låta bli att fundera över om jag är modig, pantad eller fantastisk.
Mellan jobb, oanställd, arbetslös...värdelös...
Ja att jag inte är värdelös det vet jag och alla de där uttrycken som jag använt om mig själv den sista tiden om min arbetslöshet de får jag allt ta och skita i för nu, nu är det dags att leva...
 
 
-Jonna det är din tid nu...se det positiva i att ditt liv nu tar en helt ny vändning. Tänk på att om du inte kommit in på skola, eller om du inte skulle åka till Chicago...då hade du bara haft att jobba, jobba och jobba kvar nu...
 
Det är lite roligt att jag peppar Jonna på exakt samma sätt som mamma Gunnel precis peppat mig för, precis som alla ni andra är hon lite trött på att höra om min oro hela tiden och ja, jag kan väl förstå det kan jag.
 
Men idag kom min vändning för när jag stod i duschen klockan 06:30 bara för att jag kunde och ville då kände jag ett lugn i att jag ändå stod där och skulle få gå ut i världen och bara vara jag utan förbehåll och "commitments". Och erkännandet jag gav mig själv att det här är okej eftersom jag snart är i det vanliga livet igen och skall kämpa på i minst 20 år till det kändes så befriande det gjorde verkligen...
 
Positivt idag:
Jag känner mig lugn i de kommande lektionerna på skolan. Jag har sökt högskola på riktigt ...check och på lördag skall jag gå en cirkelledarutbilning som följs av en valideringsutbildning på tisdag och onsdag allt för att jag skall komma frammåt på det sätt som kommer att krävas i min framtid. Och på fredag nästa vecka skall jag på ett möte som möjligtvis luktar ännu mera jobb och vet ni...snart är det ju påsk...
 
Vänta lite sa jag...positivt idag
Japp, det gjorde jag verkligen så ja, positiva Svea...thats me!
 
 
Och så Jonna då...
 
På söndag drar hon tillsammans med Bence och Rut iväg till Amerikat. De skall gå på en konsert och roa sig med att titta på amerikanare. Så Coolt...
 
 
Så fin...
 
Och Kim skall ni veta hon är numera tillfällig mjukvaruchef och får därmed alla möjligheter att visa att just hon kommer att bli en av de bästa cheferna världen skådat ja, ja, ja...
Hur vet du det frågar någon?
Vet hut säger jag!
 
Min vikt är idag lätt och kanske är det det fina vädret och Ottos förtjänst(japp har varit dagmatte idag).
Längden är oförändrad men jag skall inte deppa och tänk att det kommer en dag då vi alla krymper ihop så att se positivt på det hela är inte svårt(eftersom jag är positiva Svea då).
Tillståndet är bra men jag kan tyvärr ändå inte lova en gnällfri värld haha...
Film, nej det blir inget med det just nu. Däremot siktar jag in mig på serien "Veep" av den enda anledningen att det är komedi och komedi är ju positivt så...inget konstigt alls...
 
Javisst nu blev det ändå vikt och längd av den enda anledningen att...jag saknade det.
Imorgon är det fredag och jag skall ta en ledig dag innan min utbildning på lördag så...
 
Kram Alla
 
Laters...
Till top