Avsked, kaffe, ryggont och Earth Hour...

Livet / Permalink / 0
Ja, var börjar man?
Helgen har varit full av allt, hjärnan har fått jobba på ett bra sätt och hjärtat har fått slå lite extra då en liten mammarelaterad oro infunnit sig eftersom Jonna idag på morgonen åkte till USA och Chicago för att liksom bara...chilla lite...
 
 
Klockan 06:30 imorse åkte de iväg och syftet med resan är en konsert med ett band jag inte minns namnet på. Som vanligt följde jag med nästan ända in i bussen fast den här gången var det annorlunda då de vanliga mamma förmaningarna uteblev. Jag tänker att det hela är för att både jag och Jonna blivit äldre och för att vi båda sett fimer som "Taken".
Fast som jag sagt innan och som vi alla vet...en gång mamma alltid mamma...
 
Vidare så har helgen innehållit en massa annat och lördagsmorgonen skimrade när jag cyklade upp till Rosenlund för en ledarutbildning. Jag fick återigen träffa en massa nya spännande människor samtidigt som jag fick en uppdatering i ledarskap med både nya och gamla tekniker...
 
 
Allt gick bra, jag fick en inblick i hur en studiecirkel fungerar och nu jobbar hjärnan för fullt med att skapa en som passar både mig och de som vill höra på.
När jag efteråt åkte hem på min cykel kände jag återigen det där lugnet som jag fann tidigare i veckan och jag kände mig så stark av allt det nya jag lärt mig...
 
 
Lite Senare var jag och Jonna ute och åt. Vi pratade om allt från hur framtiden kan komma att se ut till hur vi mår för att till slut hamna på ämnet sex. Där la dock mamma personen i samtalet locket på och gick vidare till andra saker som till exempel hur det var att tigga billigare klippningar av frisörer som jag kände när barnen var små.
 
Japp, hade faktiskt förträngt det...!
 
När vi sen kom hem mätta och belåtna släckte Jonna alla lampor och tände ljus i hela lägenheten. Det var sååå...mysigt, och sen låg vi sida vid sida i min säng med våra telefoner hela earth hour timmen medans vi fortsatte snattra om ditt och datt. Lite lamt kan tyckas men mysigt och nödvändigt då jag sen i fredags haft så ont i ryggen att ligg läge varit en fördel i livet...
 
 
Ja, det är lite illa, det är det faktiskt. Och när jag vinkat av Jonna och Bence vid bussen där på morgonen gick jag en sväng i den tysta staden. Jag njöt av att vara nästan helt ensam och glömde för en stund helt det onda i ryggen som jag nu känner är rätt dum då den inte vill bli bättre.
 
Men har man fått löss i pälsen då får man se till att göra sig av med dom.
Ja, hon sa så Ronjas mamma Lovis och jag hade som tur var idag bestämt att det var dags för en fika med tjejerna, ett perfekt sätt att åtminstone glömma "lössen" (ryggen) för stunden.
 
När tiden för fika började närma sig och jag insåg att vi nog inte skulle bli så många, då bestämde jag mig för att boka bilen och drog iväg till Kroatorpet med hela konkarongen(yes...äntligen fick jag använda det ordet, det var längesedan).
 
Kroatorpet kändes så rätt idag då det är det ställe som alltid funnits när "en fika skulle sitta fint" som de vuxna alltid sa. Och väl där satt vi i två timmar och bara tjatade och tjatade...
 
 
Javisst, vi löste både klimatfrågan och världssvälten...eller kanske inte...
 
Japp det var min helg det.
Eller?
Ja, Förutom att jag också har...eh...nä, jag kommer inte ihåg mer...
 
Analys...Ja, jag är rätt så jädra skitduktig på det där med ledarskap även om det naturligtvis alltid finns mer att lära. Och jag har fått lära mig att när vissa kulturer använder ordet "måste" då betyder det inte att man faktiskt...måste.
 
Lite märkligt kan man tycka men jag vet vad jag menar haha...
 
Laters...
 
Till top