Nice Girls...

Livet / Permalink / 0
Idag började jag dagen med att vara ute och gå, och som vanligt åkte jag med min man till jobbet i Huskvarna för att sedan kunna gå hem.
 
Just denna grådaskiga dag fick jag för mig att gå en annorlunda väg och medans en dokumentär om Pochahontas spelades i lurarna gick jag på och fann mig själv plötsligt stå uppe på toppen av Rumlaborg. Jag kände historiens vingslag där jag stod och jag tänkte att det är rätt konstigt att man i princip aldrig besöker denna borg som funnits i mitt och mina förfäders liv i snart 700 år...
 
 
Ja, det är en fin plats.
Och jag tänker att det inte är sista gången jag går hit för det är ett riktigt rofyllt ställe vilket är rätt märkligt då den ligger alldeles precis bredvid den dånande motorvägen.
 
 
Dokumentärer har varit "the shit" den här dagen och av någon anledning så har de alla handlat om starka kvinnor av olika slag, ja helt utan att det var meningen faktiskt.
Historien om Pockahontas, Nefertiti, Spice Girls och Madonna har det blivit och ja, det låter uträknat, det gör det men så är det inte.
 
En hel hög tjejer som alla kämpat på sina sätt och när jag lite senare idag insåg sammanhanget på ett kondis där jag satt och lyssnade till Madonnas brokiga historia då tänkte jag att ja, jag kanske skall bli en av dom...
 
 
Eh...japp...
 
En annan lite mindre analys har till exempel varit den om att min nya fina jacka inte är särskilt regntät och om regnet dessutom blandas med hagel och öser ner då blir det små sjöar vid armvecken när man cyklar, små sjöar som sakta men ändå inte tillräckligt sakta sjönk ända in till skinnet.
 Men jag är ju en stark kvinna så jag gnällde bara lite innan jag leende cyklade hemmåt för att lite senare innanför dörren inse att jag såg ut som en dränkt katt.
 
Fler analyser finns, min påhittade tourettes har visat sig idag men jag orkar inte analysera den så mycket men, att vara en framåtperson innebär ibland att man måste se bakåt och fundera lite på vad det var man sa egentligen.
Självinsikt är en fin egenskap, det är det faktiskt...
 
Imorgon är det fredag.
Hjärnan jobbar vidare och jag följer med. Det blir en härlig dag som börjar med ett möte och innan det är dags för mig att ta lite helgledigt.
 
Men visst först lite sånt här...
Vikt: Vet inte men känner mig inte Nefertiti snygg direkt.
Längd: Positivt inställd idag då jag fått veta att Ginger spice(Gerri Halliwell) är kortare än mig och hon är en ju en tjej med krut i så...
Tillstånd: Stark
Film: Ingen har inte hunnit.
Träning: Japp idag blev det ju lite speedwalking och med mig hade jag, Pochahontas, Nefertiti och Mel B. , Mel C., Victoria, Emma och Gerri. En hel bunt med "Nice girls" hahaha...
 
Mot imorgon!
Laters...
 
 
Till top