För "posh" för rodel....

Livet / Permalink / 0
Ibland blir man sådär glatt överaskad i livet att man känner att...ja, jag har nog allt nu...
 
Häromdagen fann jag mig själv i en sådan situation mitt i morgonsysslorna då vi, Robban och jag höll på att göra oss iordning för arbetsdagen med allt vad den innebär. Vi hade inte pratat så mycket, jag stod på toaletten färdig duschad och fullt sysselsatt med smink och annat självförtroende tjaffs, när tystnaden plötsligt bröts och jag hör det här....
 
-Du är så snygg Anna, jag är så glad att jag är gift med dig...
 
Jag tittar på Robban som grejar i hallen och även om jag är van att han ibland slänger ur sig lite sliskiga kommentarer på skoj så blir jag stum för det är inget skämtsamt i hans röst.
Jag minns inte om jag svarade något för stunden frös. Robban tittar på mig, tar på sig kepsen och går ut genom ytterdörren utan att säga något mer. Jag hör dörren stängas men blir stående och tittar efter honom en lång stund. Plötsligt hör jag i tystnaden som följer den stängda ytterdörren en röst som viskar långt inne i mitt huvud....Anna...du är så älskad, glöm aldrig det!
 
 
För posh för rodel...
 
Ja så var det för bland alla oss fritidsklädda härliga äventyrs tjejer i lördags landade denna man. Min man och vi flinade lite då vi kom på att han verkligen var för posh för oss när han dagen till ära agerade utfyllnad i bussen då vi inte blivit tillräckligt många när den skulle dra iväg från Jönköping mot Isaberg Mountain Resort och den nya rodelbanan de byggt.
 
Han var inte ensam förstås. Mattias var med och tillsammans med alla oss tjejer for våra kälkar ner för berget lite mindre bromsandes för varje åk.
 
 
 
 
 
 
 
En härligt avslappnad dag och även om några av oss kände en viss oro i början så var det nog nästan ingen som drog speciellt mycket i bromsen de sista åken. Och vad kan vara bättre när alla åk är åkta, än en liten stund i solen innan det var dags för lunch.
 
När jag tittar på den här sista bilden så blir jag så varm i hjärtat och jag är så glad att jag inte lät min idé om denna grupp stanna i hjärnan. Ja, jag blir skrytstolt och tänker att jag faktiskt får vara det för detta är en av de bästa ideerna jag haft hittils och jag hoppas att det blir fler så att jag får fixa lite till.
 
Bra jobbat Anna!
Du är värd en väska nästa gång ni ses.
 
Vadå väska, undrar någon...?
Jo, tanken är att vi ska dra till Ullared nästa gång, eller Bubblared som det numera heter eftersom det tydligen skall med några flaskor av sådan sort haha....
 
 
Om man bara gör något så händer det något.
 
Mottot som jag tog då jag sprang runt på hotellet och städade rum för glatta livet. Ett motto som inte är svårt att förstå än mindre svårt att hålla.
 
Vikt: Mitt hjärta väger tungt idag.
Längd: Funderade lite på hur det skulle kännas, att vara lika lång som sin kille/man/pojkvän. Delade mina tankar med Robban som liksom bara svarade....det kommer du aldrig att få veta Anna...
 
Tillstånd: Glad
Träning: Åt McDonalds mat igår och tyckte att jag rörde på mig ordentligt efteråt bara för att insé att det inte giltras att man åker bil runt stan så...nej ingen träning.
Film: Hittade "Outlander" 4:e säsongen så jag tittar iallafall på nåt :-)
 
Det var allt för idag.
Adios aminosyror...eller Adios Amigos som det heter när man är nykter och förstår vad det är man skriver i telefonen.
 
Laters...
 
 
Till top