Viktiga mål, viktiga liv, viktiga jag...

Livet / Permalink / 0
Nedanför backen upp mot Skinnersdal...
 
-Robban...den här backen heter Gnällbacken från och med nu...
Min man tittar oförstående på mig, jag synar honom några sekunder innan jag åter fäster blicken på marken framför mig, jag är lite rädd att den liksom skall ändra form utan att jag märker och kanske då tappa kontrollen på cykeln jag sitter på. Jag hämtar andan och så fortsätter jag.
-Jag menar bara att jag vet ju inte om backen har något namn, men när vi är uppe vid husen på Skinnersdal då kommer du att kalla backen för det eftersom jag kommer att gnälla...heeeela vägen upp...
 
 
Ja, nu gnällde jag förvisso lite eftersom backen mellan Ljungarum och Skinnersdal på riktigt är lika lång och plågsam som filmen "A Clockworth Orange". Men jag gnällde ändå inte fullt så mycket som jag trodde. Jag var tvärtom lite stolt över mig själv som tog mig så långt upp på min mountainbike som jag faktiskt gjorde innan jag drypande av svett steg av och deklarerade att det för tillfället var rätt slutcyklat i allafall i den backen.
 
Men jag klarade ändå av cykelturen ut till Robbans mamma i Lovsjö och nu mer än tre mil senare så har jag nått ett av mina många mål.
 
Mål ja...målet med ett fast jobb är nu nått och jag känner mig trygg i att jag som en gång tyckte att lärare var rätt så himla asjobbiga nu ändå är just en sådan nu (lärare alltså).
Så...nu är det dags för nästa mål jag satt upp, det om mig själv och min kropp.
Vilket mål undrar någon totalt ovetandes och ny person i mitt liv?
 
Jo, fallet är följande...när jag flyttar in i min nya lägenhet hösten 2021 skall jag vara nöjd och bekväm med mig själv. Tanken är inte trådsmal och hängig i skägget utan mer kurvig och fit.
Ja, ni vet så att det blir lite mer bilder på mig här på bloggen igen och inte en massa sabla vacker natur hela tiden. 
Eller bilder som den här...
 
 
Ja, det är inget fel på bilden direkt för den är ju rätt rolig och jag kan stolt berätta att antalet intagna glas var mer fem munnar av en god drink.
 
Haha...plötsligt blev det skitspännande att se hur resultatet blir av mitt nya mål.
 
Analysen får ändå bli att det i mitt liv och fall är viktigt med mål. Något att sätta tänderna och bita i liksom, så att livet inte står stilla.
 
Mål: Att bli lite mer som jag var för några år sedan och sprang som en gasäll över stock och sten.
Syfte: Finns nu för tiden här för att guida och leda elever in i arbetslivet(så står det i mitt anställningsavtal).
Tycke: Tycker nu att sommarpratet med Greta Thunberg och Mona Sahlin är viktiga att lyssna på.
Gillar: Att sommaren visar sin bästa sida så att vi Svenskar slipper psyket i höst (smiley med stora tänder).
Och sist idag: Jaha...det får väl bli en bild på något vackert igen då, då...
 
 
Ser ni jordgubbsbäbisarna?
Så gulliga :-)
 
Laters...
Till top