Skörda storm...

Livet / Permalink / 0
Livat i luckan...
 
Trotts allt går livet vidare och människor som kan har idag underlättat och lättat på de nya vardagsbördorna som nuläget för med sig. Och i den nya digitala värld som vi alla kastats in i så kom idag turen till något så vanligt som tipspromenad eller "digitaltipspromenad"...om jag får be.
Vår kära rektor A presenterade det hela och efter en rätt lång stund då vi alla klurat tillsammans laddades en app ner och vi drog till stadsparken allihopa gåendes med några frågor på vägen. Jag briljerade naturligtvis...inte... då jag som ny inte hade en aning om vem som odlar orkideér eller färgkoordinerar sina böcker hemma i bokhyllan. Men jag vet en sak och det är att som läget är nu så vinner de ledare som gör sånt här, sånt som ger livet guldkant och lite extra...liv.
 
 
 
Från 4:e våningen går jag la, la, la...
Med lätta steg vandrar jag från mitt kontor på 4:e våningen ner till min cykel "tigerlilja", en cykel som nu nästan varje dag blir omnämnd som "den röda" av en vaktmästare som fattat tycke för min cykel och ja, så mycket att han nämner den varje gång vi ses. Och då menar jag även när den inte är med.
 
Jag har idag varit mycket fundersam av den enda anledningen att jag har fått mycket att tänka på. Cykeln och jag susar genom stan på samma väg som alltid och vi kränger och slänger förbi A brunnar och över övergångsställen. Sinnet är lätt, ja nästan lite overkligt lätt och jag känner för första på ett år att det snart är dags för landning och hur eller hur det än är och blir så är det bättre att landa i storm eftersom man är mer skarpsynt då.
 
 
Vikt: Lätt och lagom
Längd: Är inte kortast i arbetslaget(ja, jag smyg mätte)
Tillstånd: I skrivande tillstånd: Vårig och trött
Träning: Löpning
Film: Ingen men känner för att titta på lite Divirgent ja så är det nog...?
 
Funderar också idag på uttrycket Skörda Storm och tänker att det är det vi snart får göra allihopa här i världen, och så tänker jag att vi trotts allt är övervägande nyfikna på vad som kommer i kölvattnet av viruset vi snart inte nämner vid namn. Jag menar...hur kommer det bli liksom?
 
Eller, så har jag helt fel och får nu en hel hoper långfingrar och himlande ögon emot mig samt en och annan...men lägg av!!!
Men vad gör väl det när jag inte bryr mig haha....eh...ja...
 
Det var allt för idag och fram till nu.
Laters...
Till top