En smygande rädsla...

Livet / Permalink / 0
När arbetsdan är slut faller ett regn likt glitter i solens strålar. Dropparna ligger som små speglar på den svarta cykelsadeln och när jag torkar av den med ärmen på min jeansjacka suckar jag lätt över att en arbetsvecka är lika slut som jag själv...
 
Innan jag hinner känna av tröttheten pirrar det till och jag minns plötsligt att det om bara några dagar är dags för en ny vecka, en vecka full av hopp, glädje, värme och så mitt i allt...skräck...
 
 
Ja, jag har ju faktiskt inte känt mig rädd sen jag födde Kim och nu står jag inför en känsla som jag inte riktigt gillar. Att plugga igen känns verkligen helt overkligt och jag som då och då i livet analyserat min skolgång då för länge sedan, har när jag tänkt lite för mycket blivit lite rädd att jag strulade runt och stökade med lärare bara för att jag var liksom bara var dum.
Även om det inte är sant så är dum något som är förödande att känna sig...
 
Rädslan har krypit på så sakta att jag inte märkt den och när jag nu i veckan skulle registrera mig på de kurser jag skall ta och misslyckades totalt så gjorde jag som alla kvinnor i 48 års åldern, lyfte luren och stämde träff med ett av mina barn. Allt i syfte att "få in mamma på skolan" så att hon(mamman) skulle slippa fråga runt för mycket och verka typ...dum.
 
Japp, så gjorde jag och jag tackar mitt äldsta barn för att hon döljde sina suckar där hon satt bredvid mig vid datorn. Dessutom så är jag nu registrerad och good to go...
 
 
Hade jag tänkt till lite så hade jag märkt att rädslan var på väg.
Som då när jag började drömma märkliga drömmar likt den om den djupfrysta bebisen i kylen(ja, i kylen) som vi tinade upp Robban och jag på nattduksbordet och som blev en ung man på bara några minuter. Helt galet, och jag minns speciellt att jag vände mig mot min man i drömmen och sa..."det var tur att vi tinade upp honom så att han blev normal..."
 
Suck...
Hade jag drömt att jag stod naken mitt i en lärosal med en trave böcker på huvudet hade det varit mer tydligt men nu drömmer jag istället en dröm med min man i och det kan ju bara betyda att rädslan också ligger i att få gå igenom allt ensam då det i det vanliga hemlivet varit lite upp och ner med sorg efter sorg som blandats med ensamheten i att vi inte velat få corona och bara umgåtts med varandra och nu inte har något att prata och skoja om då vi upplever allt tillsammans och redan skrattat på plats.
 
Dumma hjärna!
 
Eller...
Så är jag bara helt och totalt galen och kommer att sprängas och bli ett svart hål.
 
Risken finns ju...för mitt i allt detta flyttar vi och lämnar minnen av ett helt liv kvar på vår kära gata i stan och det är ju lika roligt och fantastiskt som sorgligt det är det ju faktiskt!
 
Jonna flyttar hon också både med oss och utan oss....
 
 
Denna unga dam...
Att hon nu ändå pratar om och planerar att äntligen åka tillbaka till London så att hon kan få utvecklas är så fantastiskt och jag och alla mina hjärnceller hoppas att hon finner friden att åka. Jag menar ingen är så kunnig i det här med film som hon och världen behöver någon som hon med alla brasiga ideér. Och att hon dessutom kommer att bli lika bra på att agera både framför som bakom kameran råder inga tvivel om.
Heja Jonna!!!
 
Anna och Robban då?
Det är verkligen ingen fara.
Men visst... jag har köpt medicin åt oss om det skulle bli illa...
 
 
Japp...
Dunderhonung gör oss dunderstarka ja, ja,jaaaa....
Eller så får vi fruktansvärt ont i magen och får tillfälle att göra upp eventuella oklarheter tillsammans på en toalett haha...
 

Vikt: Ingen aning men om jag äter dunderhonung kanske jag orkar lyfta mig själv på vågen så den visar bättre siffor.
Längd: Skulle absolut platsa som Nalle-Majas lilla latino kompis.
Tillstånd: Glad, livrädd och...livrädd!
Träning: Speedwalking och trappränning på jobbet
Film: Sitter och skriver till "San Andreas" med the Rock och tidigare Star Treck

Och nu...
Skall ta mig ett glas innan läggdags idag.
Naturligtvis blir det alkoholfritt. Ja, annars drömmer jag ännu mer galna saker och blir det riktigt illa kanske jag ändå får ont i magen och får göra upp med mig själv ensam i natten vid och i en toalett haha!
 
Laters...
Till top