Advent är mörker och kyla

Livet / Permalink / 0
 
 
När första ljuset brinner 
står julens dörr på glänt
och alla barnen glädjas
att fira få advent
 
Ja det är riktigt kallt och det har varit mössa och vantar dagen idag.
Men det är ju första advent och det måste ju bli kallt någon gång.
 
På förmiddagen var jag ute och gick i solen. Rensade hjärnan lite och frös lite men tänkte lite positiv att då går det åt mer kalorier.
 
Sen bar det av till jobbet. Och sen rusade jag genom julskyltningen på stan med Jonna och Robban hack i häl. Vi hade tänkt fika men det hanns liksom inte med.
 
Väl hemma lagade vi mat och jag fixade adventsljustaken. Och nu sitter jag här och skriver ett litet kort blogginlägg för att hälsa alla en skön advent.
 
Och jag måste visa mitt köksfönster. För hade jag varit man nu hade ni kunnat kalla mig för Ernst Krigstigen eller? Ni vet vem jag menar.
För innan jag fixade med alla detaljer satt jag ner och kände in rummet...haha. Han är ju för rolig den där Ernst.
 
 
Kolla in "Harry Potter" lampan så fin va?
 
Måndag och en ny vecka med fler analyser.
 
Ny månad glöm inte det. December och julen kommer med stormsteg.
 
 
 
Analysera och iväääääääääääg.....
 
Kram Alla
 
 
Till top