Ring klocka...ri..äh...lägg av... GOTT NYTT ÅR

Livet / Permalink / 1
 
Ett år har gått och ett nytt är på väg.
Jag tänker att jag inte riktigt fått grepp om alla de stora saker som hänt.
Min värld kan ibland bli så liten men oftast så är det bättre så eftersom man då får lättare att koncentrera sig då
Eller?
Här under sammanfattar jag året och när jag tittar tillbaka så var det en herrans blandning av jämna födelsedagar, resor sorgliga saker och roliga saker och mitt i allt detta en...Laleh konsert
Puh...fast det känns ändå som om jag själv liksom väntar på något...undrar bara på vad?
 
-Snälla...kan du hjälpa mig? Du förstår...jag hatar verkligen nyår...
Ja så stod jag framför disken på ställe och med gråten i halsen tittade jag på tjejen mittemot. Och med vädjan i blicken och rösten framförde jag min önskan.
 Ja så var det och vad som egentligen hände tänker jag berätta på söndag, men att det hela slutade lyckligt kan jag berätta.
 
Men nu...2016
Ja det har verkligen hänt så mycket. Och året som var 2015 hade verkligen sugit oerhört och året 2016 har i vissa avseenden inte varit bättre med tanke på krigen som härjar lite varstans. Men framför allt tänker jag på Syrien, Irak och de byar och städer som blivit ansatta av fanatiska religösa idioter och sedan blivit bombade just för att det funnits fanatiska religösa idioter där och härjat.
Många tankar om styrka från mig till er...
 
I min egen lilla värld av rosor med lite taggar här och var har det hänt jätte mycket. Jobb mässigt fick jag en chans att förnya mig och det gick bra. I det privata har jag också sjösatt lite ideér som jag haft och som jag nu fortsätter att utveckla. Min historia som helt plötsligt växte fram efter sommaren har tagit sig och är i process.
Lite äventyr har också hunnits med och förutom att vi var i Vadstena och bröllopade oss lite så har det varit två vändor till London och en till Grekland.
Alltså när jag tänker på det så är jag så välsingnad och även om alla ateister nu suckar så är det ett väldigt bra ord som beskriver hur mitt liv är och har varit 2016 och när jag tittar i mitt foto arkiv så undrar jag hur jag ibland kan känna mig så uttråkad och rastlös, för det är fart och fläkt hela tiden och mitt liv har blivit som min hjärna...aldrig stilla...
 
Att allt så här till slut blev lite konstigt med övergångar och annat kan jag hantera nu och året 2017 kommer med stormsteg och är bara några timmar borta och jag som på riktigt hatar nyår och faktiskt på riktigt har vänt hjärnan ut och in i syfte att ta reda på varför har bestämt att det nog ändå är ett mysterium som förblir olöst.
 
Jonna har idag publicerat en jättebra kortfilm där hon summerat sitt år. Jag är inte så hypad som hon utan tar det i bilder och det är ju tur det för då kan ja ju visa Jonnas film här på bloggen och göra två flugor på smällen...
 
Först...
Lille Martin eller....Mr Pilota blev i mars detta år 40 år gammal...
Vi samlade alla och alla...bowlade...
 
 
 
 
 
Ja och sedan blev det lite påsk innan nästa jämna födelsedag och jag var kreativ som vanligt och liksom bara...gjorde en fin påskdrink...
 
 
Och när påsken var över då var det dags för lilla Jonna eller Månneli som jag kallade henne i många år, att fylla 20 och när Jonna fyller 20 ja då finns det bara en perfekt present så det så...
 
 
Ja det kan tyckas banalt men alla vi som känner den här tjejen vet att det var rätt på så många sätt.
Och senare på kvällen ja då samlades vi alla igen men den här gången struntade vi i bowling och liksom bara...åt istället...
 
 
På Jonnas favvo ställe naturligtvis och hon...hon åt sin favvo rätt...
 
 
Lilla Pinglan blev så stor och lika söt då som nu...
 
 
 
Japp och när hon var mätt...ja då lurade vi henne...
Ja vi hade både mage och curraget att lura henne på alla sätt vi kunde och hon fick ett brev där det stod att det var dags för utflykt till spa i Göteborg...någonstans..
 
Och när vi sedan satte oss i bilen skittidigt en morgon för att åka till Göteborg...någonstans...
Ja då ställde vi bilen åt sidan för lite bensin påfyllning och där på macken då....vänta på det...hände det här. Och håll i er nu för nu kommer aldrig tidigare visad film...
 
 
 
 
 
Japp så glad och det blev så som synes så bra. Men det var ju inte nog med det för sedan hamnade vi ju som av en händelse på "The making of Harry Potter" i Warner Bros studios.
Ja så kan det gå...
 
Sen då...
Jo sedan blev det bröllop...för hela slanten och vi som liksom bara...väntat och fixat och lyssnat på bröllops snack i typ 2 år, vi fick äntligen gå på bröllop och det var så vackert, bäst och overlkigt fint...
Och bruden...
Hon lyste mest av alla...
 
 
Ja brudgummen med naturligtvis men ja...bruden är ju alltid bruden...
 
Och Klänningen var ju så fin...
 
 
Men det kunde ju lika gärna blivit den här...
 
 
Lika fin i alla var hon..
Fast finast var ju ändå den det blev jaja...
 
Och sen när vi då efter två år fått uppleva detta fina så blev det dags för lite semester och det var ju så skönt...
 
 
Japp och jag blev brun utan sol...
 
sedan var det dags för Kim att bli äldre och då fick hon sin alldeles egen "Tigerlilja" fast hennes har nog inget namn haha...
 
 
 Ja och när Kim fyllt år då var det ju bara gamlingarna kvar och vi firade varann med en Laleh konsert och den var ju så bra och jag sjöng med och applåderade så händerna skaka.
 
Men nu är året som sagt snart slut och jag ska gå och fixa till mig lite inför firandet som kommer ske ute i Bankeryd.
Lite nervös är jag för det här är inte min grej som det heter.
-Men sup dig full då Anna...
Nej...har testat det, det hjälper absolut inte.
Så det får bli salons berusad...eh...tror jag haha...
 
Men nu några bilder till.
Och den första är på trädet jag hittade när jag var ute och gick en dag och jag kan svära på..att det som hänt här är precis som i "Trolltyg i Tomteskogen".
 
 
Japp där var hon. Trollmor(fast i yngre variant).
 
Och sen en bild som speglar oss som vi är...
 
 
Ja...när man minst anar det...suck...
Tur att Otto försvarar Kim...eller?
 
Och sen en bild som speglar oss som vi är?
 
 
Nej just det...han är ju ingift haha..
Dumma Björn...
 
Livat som sagt.
Men ibland också lite pömsigt...
 
 
Japp och jag måste gå och väcka Robban för han ser i skrivande stund ut som på bilden och vi måste göra oss iordning ju...
 
Men först...
Jonnas film och det är något skitsnygg som skymtar förbi då och då( nej inte Robban) haha....
 
 
 
 Hon är så bra min lilla tjej..
 
Men nu går jag och gör mig iordning och kanske fixar jag en annan bild än den jag valt längst upp.
Jajaja....
 
GOTT NYTT ÅR ALLA
GOTT NYTT ÅR MIG SJÄLV
LoveNepal
 
LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATERS.....
#1 - - Gunnel Hall:

Tack för en fin återbild på året och en önskan om ett Gott slut och Ett Gott Nytt År

Svar: God fortsättning till dig med mamma :-)Kram Anna
annalysen.blogg.se

Till top