När Jonna vänder hem och Kim får sin barndom tillbaka

Livet / Permalink / 1
 
Asså...
Vilket fint kort och jag som aldrig i havet hade gett mig ut själv som
Jonna gjort när jag var i hennes ålder kan inget annat än att salutera henne för hennes modiga tilltag.
Och att jag pushade henne ger jag mig själv en salut för eftersom
jag tyckte det hela allt var skit otäckt när hon väl åkte.
Men nu är hon på väg hem och jag överdriver inte när jag säger...
tacka gud för det och alla andra som är inblandade i världsaltet....
 
Ja det där med att ha barn är ju som alla föräldrar vet inte alltid lätt. Och att dom blir större gör ingen skillnad alls faktiskt.
Häromdagen när jag sprang runt i 180 knyck för att få upp några stjärnor och änglar samt en adventsljusstake då saknade jag dom där ungarna som alltid hängde omkring mig när jag brukade hålla på med julstöket.
Fast vet ni vad som hände?
Jo...allt julstök stannade upp och det kan jag delvis tacka mina...jag syr minsann inte upp mina gardiner själv divafasoner för. Eftersom glädjen med de nya julgardinerna försvann samtidigt som jag tog ner dom för att ta dom till ställe där jag får dom uppsydda.
Japp jag har inte ställ upp en tomte till liksom.
 
Men jag borstade av mig för vissa saker ändrar sig aldrig och jag tänkte att ibland måste allt få vara som vanligt och även om Kim i princip nästan kanske tackade nej när "Mamsen" (jag) frågade om hon ville ha sin del av den hemmagjorda adventskalender som jag varje år satt upp till henne och hennes syster med all möjliga sötsaker i, ja då tänkte jag att näe...man kan inte ändra på allt så när nu julstöket dök och jag fann mig själv lite tom då tog jag saken i egna tassar och köpte in allt jag behövde och fixade till det som skall fixas till när första december nalkas.
 
 
Så Jonna har sin del här hemma och Kim fick bort sin del till sig och jag som idag berättat vitt och brett på jobbet om hur vi inte gillar när folk bara liksom knackar på dörren utan föranmälan, jag gjorde så idag med min Kim och hon blev så glad...
Och det tror jag det när man fick hem en sådan julpingla som mig till sig haha...
 
 
 
 
Haha...ja och jag hoppas inte att hon gömde min skapelse för långt in i garderoben.
Jag menar jag vet ju hur mammor kan vara. Men den var ändå rätt fin även om den inte blev riktigt som jag tänkt mig.
 
Men Jonna då...?
Hur har hon haft det?
Jag tror hon haft det askalas kanon om man får tro bilderna hon lagt upp på sin instagram.
Och för alla er som nu inte har instagram...Mamma Gunnel, E och andra här kommer några av de bilder hon lagt upp...
 
 
 
 
 
Japp somliga kan då roa sig och somliga andra är så glad för det och hon förtjänar det verkligen och denna erfarenhet är såååå...nyttig...ja Jonna jag var tvungen att poängtera det igen....
 
Mot Torsdag och...eh...va???
Så här länge har jag aldrig levt förut....!!!
 
Kram Alla
Kram Kim och Jonna
LoveNepal
 
Laters...
 
 
#1 - - Gunnel%20Hall:

Kände faktiskt igen flera av dem som var på bilderna, Kul!!!
Och hon uppskattades av släkten det har jag fått veta via mail

Svar: Vad bra. Men så är det ju också Jonna vi skickade och hon kan charmera vem som helst :-)
annalysen.blogg.se

Till top