Glädje och kollektiv baksmälla...

Livet / Permalink / 0
 
Vilken härlig dag...
Det är soligt och äntligen lite varmare. Utanför fönstret är allt lugnt och stilla inte en människa i sikte.
 
 
Ja så var det imorse. En vanlig söndag morgon som vilken som helst med en liten ovanlig detalj...
Hela Jönköping måste ha baksmälla!!!
 Ja så måste det vara och jag som inte har varit sådär jätteintresserad känner en viss skuld över att inte vara överförtjust och begaistrad av det som hände igår.
 Men alla andra var det och jag tänker att det räcker och blir över, för många var dom som efter slutsignalen liksom bara söp till det och skaffade sig baksmälla i syfte att hylla sina hjältar och idoler.
Idén är bra och att ha en anledning att festa och dricka lite extra är ju bättre än att skaffa baksmälla utan anledning.
Haha...jag är en sådan tant!!!
 
Ja där satt jag inne på puben på jobbet och väntade och väntade på att slutet skulle komma och att staden som höll andan skulle få andas ut eller in eller skratta eller gråta. Ja det var osäkert länge och jag som som vanligt satt där lite ensam med mina skvallerblaskor kände denna gång inte av en enda av de känslor som resten av stan nu hade. Jonna kom och inget hände men sedan plötsligt när Kim kom så smällde det till och hela staden som är Jönköping skrek Halleluja och Amen och resten som är ateister skrek "Fy faan vad bra"...
 
Och så plötsligt var jag inte ensam längre...
 
 
Ja så vann dom då HV och Björn...han fyllde 27.
 
Ja så var det och det var ju och det var en rolig och fantastisk dag för många.
Det var visserligen fantastiskt dag även för mig. Men i min värld var det lika roligt som oroligt.
Jag var lite mer fokuserad på katten Simba som vi lovat att ta hand om och min oro kommer sig av en händelse som inträffade när vi var små och vaktade min lillebrors kompis kanin som helt sonika plötligt la sig ner och dog. Mamma fick skämmas och vi barn var förskräckta.
Det får inte hända på min vakt så när alla andra tänkte hockyklubba tänkte jag kattsand.
Men det hela har gått bra och det var bara ett dygn.
Katten har varit i vår lägenhet och klättrat på alla som finns samt vässat klorna på vår soffa.
 
Skaffa katt Anna?
Nä tack!!!
 
 
Jätte söt Simba och att låna, visst men äga...nej...
 
Nu bär det av till ställe för mat och äntligen skall vi fira Björn ordentligt.
Ja så är det och jag som på riktigt missade att blogga igår fick nu typ 25 minuter på mig idag för det händer så mycket hela tiden.
25 minuter som är slut typ nu.
Så jag säger...
 
Grattis Björn( i efterskott)
Grattis HV ( för uteblivna stolpskott)
Stackars Robban( som nästan har ryggskott)
Haha...
 
Laters...
 
 
 
 
 
Till top