En riktig surdegsdag...

Livet / Permalink / 0
Det är rätt skönt när man gör livet till en fullskalig checklista och liksom bara bockar av....
 
Surdegar vet ju alla vad det är...
Nästan alla jag känner har något dom borde gjort men inte gjort än och oftast är usäkten att det får göras när tid finnes.
Idag lyckades jag med konststycket att på riktigt hitta...när tid finnes...och nu har jag banat väg för livet genom att ta nästan varenda surdeg jag har och baka ut för att sen grädda...
 
Jag menar att jag fått många av mina borden gjorda och det är såååå...skönt!!
 
Om jag är av med alla?
Nej....
Jag menar, det är okej att ha surdegar för man skall inte stressa ihjäl sig. 
Precis, och så länge de inte är av modellen...göra cellprov, mammografi, gå till tandläkaren, skita, hämta barnen på dagis eller ge barnen eller varför inte husdjuret mat... så kan man prioritera och försaka lite grand...
 
 
 
 
Idag har vi i familjen tagit tag i en gemensam surdeg och fixat oss en stund på varmare ställe. Det visade sig att vi hade mycket att fira på samma gång och för göra det lättare för alla så tar vi oss ur vardagen en stund tillsammans...
 
Vidare har jag också analyserat lite och kommit fram till följande.
Och ja, min analys innehåller kyla och is...
 
I tider som dessa med snö, snö, och mera snö blandat med bitande kyla och storm, så är det inte läge att utropa låten "Sommaren är kort" med Tomas ledin till årets vinter låt!
Tänk hur alla redan så deppiga svenskar(mig själv inkulderad) skulle bli ännu deppigare då.
 
Nej! Det finns nog inte en enda låt som kan liva upp just nu...
Däremot kan man ju spela sig en låt som hjälper en att hitta rätt mood. Och som jag sagt tidigare...det är sabla vackert ute.
Så...är man en riktig galning, ja då kan man ju gå ut och gå några timmar och lyssna på låtar, som den här...
 
 
Haha...
Vi är så trötta på kylan nu och jag som ändå brukar vara rätt tuff vad gäller att frysa kände idag när jag rundade mitt blåshålshörn vid jobbet att...näe, jag åker hem....
Javisst, det var på riktigt ett allternativ. Men det hade tyvärr betytt att jag hade behövt vända min "Tigerlilja" och cykla hela vägen hem igen...i kylan!
 
Dag för lite sov nu och jag som tittat på filmen "John Carter" de sista tre kvällarna skall nu se färdigt.
Imorgon blir det inte varmare men jag har ju dragit mina surdegar så jag känner mig positiv till det mesta.
Fast det är klart, om någon visar mig det här...
 
 
Då kanske jag deppar ihop...på riktigt haha...
 
Mot torsdag men först...
-Mamma jag tänkte faktiskt att jag skulle skaffa mig ett gymkort....
Jag tittar på Jonna där hon sitter i Kims soffa. Mina ögonbryn slår i taket och jag ber henne upprepa för att låta hjärnan processa...men det är helt tyst i hjärnbalken.
Det finns inga ord just nu mer än...STOPPA PRESSARNA!!!
Igen...
 
Laters...
 
Till top