Familjen annorlunda...

Livet / Permalink / 0
I och ur, av och på...
Ja man hoppar väl av och på en cykel ändå Anna, det gör man faktiskt. Men vad är väl lite felskrivning när man vaknar och känner att ryggen är bättre, och att det small lite i ryggslutet när jag skulle lyfta soppåsen är ingenting i jämförelse med hur det varit den sista veckan...
 
"Vad märkligt ändå, här sitter vi i bilen på väg mot äventyr. Inget konstigt alls egentligen för vi gör så här då och då men det är ändå lite annorlunda, det är inget tjat om jobb, jobb och jobb. Ingen diskussion om stressiga situationer eller jobbrelaterade känslor bara vanligt snack om tvätt, mat, inköp och cyklar.
Vilken härlig känsla..."
 
 
Ja, så lät det i mitt huvud när vi närmade oss Hornborgarsjön idag. Robban upprepade hur vackert det är ute nu när våren knoppas och solen ligger som ett skimrande guld över landskapet. Och sen hör jag Ted Gärdestads "Oh, vilken härlig dag" i bakhuvudet och så...njuter jag...det gör jag verkligen...
 
Vidare så håller mycket på att bli annorlunda och nya tiders vindar blåser både här och där. Mest här för vi är alla i familjen möjligtvis på väg mot nya äventyr. Tre av oss väntar på besked om nytt liv och en har redan fått sitt och flyttar om allt går som det skall till London. Robbans nya arbetsliv började för nästan precis ett år sedan nu, han trivs och är nöjd med sitt och det är väl tur det så att inte allt blir annorlunda på en och samma gång.
 
Hornborgarsjön då?
Jodå alla tranor var där. Det väsnades, flögs, dansades och fajtades, allt inhängnat så att vi människor inte skulle störa. Men när jag stod där och fotade tranor så riktade jag mobilen mot människorna och insåg att det likagärna skulle kunna vara tvärtom. Jag menar kanske stod de flesta tranor därinne och tittade på oss människor för vi var också många och betedde oss märkligt...
 
 
 
 
 
 
Tranor ja, vilken vingbredd, rätt mäktigt ändå när de kommer flygande och landar sådär lätt.
 
Gudhemsslottsruin besöktes också för min relation till Arn filmerna förblir stark och förra gången jag var där fick jag ju en personlig guidad tur och visste nu allt om denna ruin. Det är märkligt det där med hur man nästan kan känna historiens vingslag...
 
 
Jonna är kvar borta i Chicago, Bence och Rut har åkt hem och hon äventyrar själv. Vi pratar via messenger och håller varandra uppdaterade på allt som händer både här och där...
 
 
Mycket bra teknik vi har nu för tiden. Tänk när jag och mamma Gunnel höll kontakt via en knagglig telefonlije om man råkade vara utomlands.
Men det var andra tider med andra fördelar, inget var bättre förr men bara av den enda anledningen att vi anpassar oss efter den tid vi lever i.
 
Vikt: Idag tror jag ändå att jag var uppe i 1000 kilo. Har idag haft en föreställning om att jag ser ut som en sådan där gammal rund vattenmina.
Längd: Idag har jag jag känt mig normallång och som en i mängden. Kanske mest för att det var en massa tranor jag hade bredvid mig haha...
Tillstånd. Lugnt
Film: Bloggar och tittar på "Fantastiska Vidunder Grindewalds brott"
Träning: Ingen men det tar jag igen imorgon.
 
Nu får det vara nog.
Måste sova, för imorgon är det skoldag så:
 
Laters...
 
Till top