Svenskarna och lite...

Livet / Permalink / 0
När en sån som jag vandrar runt i livet och har det lite för lugnt och fridfullt då händer det så konstiga saker däruppe i knoppen...
 
 
-Här, kan du hålla mina vantar mycket...?
Jag och Robban är uppe i ottan denna söndagsmorgon, vi vandrar längs med vår fina Rocksjön och det är när jag som har vantar på mig blir lite för varm och ber min man att hålla mina vantar som hjärnan går igång på alla sylindrar, för varför i all sin dar tänkte jag just be min man att hålla mina vantar lite när jag vill att han skall hålla dom mycket...?
 
En analys drar igång och min man får lyssna till den en tillräckligt lång stund för att han skall se lite sådär road men trött ut, och att vårt land använder ett ord helt fel det blir han nu varse...
 
För...varför i hela världen använder vi ordet lite så ofta och så fel.
Och varför i hela fridens namn frågar vi folk om dom inte skall "ha lite mat". Vem vill ha lite mat när man blir bjuden? Eller som när man är ett gäng och det konstateras att alla är rätt hungriga, ja då lagar vi lite mat minsann.
 
"Ska vi inte sova lite nu?" Vilken märklig fråga.
Hur sover man lite liksom?
 
Jag tycker så synd om alla dessa människor som nu skall lära sig vårt fina språk.
De får lära sig om mycket och lite och att dessa ord är motsatser. Men hur tänker de sen, då när de blir tillfrågade om de inte skall ha lite kaffe, lite fika eller för all del en liten bit mat...
Haha...de liksom bara...
-Hallå, om vi blir hembjudna till svenskar då måste vi äta innan för vi får bara lite av allt!
Och om de säger att det är lite kallt då är det antagligen istid ute...
 
Alltså Anna...är det så här det skall bli nu?
Ja, man får ju verkligen hoppas att analyserna blir lite(haha...) mer intellektuella hädanefter. Med det menar jag ju egentligen att de skall bli mycket intelligentare och då, då säger jag väl det då...!
 
Men vidare:
 
 
Livet är "lite" konstigt hemma på gatan i stan(jag menar mycket) och det är väl antaglien just därför som jag sitter på Wayene´s Coffee och skriver för glatta livet.
 
 
Att fly hemmifrån är inget som är konstigt när det ser ut som det gör. Men om man ser det hela från den ljusa sidan så kan man ju alltid låtsas att man hamnat mitt i en film. Ja, några mördar filmer har man ju allt sett, där de plastar in så att det blir lite lättare att städa bort bevis och en och annan kroppsdel haha...
 
Skämt och sido, vi slipper ju att städa i ett sekel efter att allt är klart förstås och det är ju positivt i sig, det är det ju och jag vet allt om att inte plasta på byggarbetsplatser tro mig och om ni tror att det plastades utan att jag sa till, då tror ni fel.
 
Men nu till viktiga saker:
Jonna fyller år idag och vi började dagen med lite(ja nu stämde det faktiskt) presenter och sång så som en födelsedag skall börja. Och ser man på det hela i ett större perspektiv så är det några år till nästa gång detta kan ske då Jonna snart drar till Brexitland.
 
 
Och igår firade vi ju med hela familjen och då var även födelsedagsbarnet som heter Björn inräknad då han fyller imorgon måndag...
 
 
Japp vi är så dekadenta :-)
 
Nu börjar de titta lite konstigt på tjejen som sitter och knapprar på tangentbordet för glatta livet och nähä...inte köper hon något mer kaffe heller. Men hon ser rätt intelligent ut där hon sitter det gör hon faktiskt.
Japp allt enligt henne själv och att jag har bra självinsikt fick jag höra häromdagen och ja, jag måste nog hålla med...lite...suck!
 
Det är nog bäst att dra, ute är det kanon väder. Det sas att det skulle bli tråkigt och regnigt men vad jag kan se så är det fantastiskt och alla som sitter på uteserveringen håller med...
 
Imorgon är det måndag och jag ska till skolan, allt är som vanligt för tillfället, men jag vill nog ändå be alla tänka mycket på det där med ordet lite...det är så konstigt, det är det verkligen.
 
Jag tycker i alla fall mycket om alla och det är inte lite det haha...
 
 
Laters...
Till top