Vårtecken...

Livet / Permalink / 0
Våren...den är så härlig och vacker. Ja, det är nästan så man tappar andan när man ser hur färg efter färg tar plats på naturtavlan....
 
 
Själv väntar jag på vitsippsmattan, ni vet när det är vitsippor så långt ögat kan se i skogen. Tittar man uppåt då brister knoppar överallt och har man tur då hittar man ett ställe där allt det där händer samtidigt som en bäck porlar bredvid.
 
Ja sån är våren för mig och det där är mina vårtecken. Men det är ju inte lika för alla. Robban till exempel...han har helt andra vårtecken han...
 
-Alltså det är så skönt med värmen men den där solen...suck...nu blir jag sådär brun igen...
Vi är i Värnamo jag och Robban, det är strålande solsken och 20 grader varmt där vi går längs vägen, jackor och tröjor har vi tagit av oss i värmen. Vi är där för att lämna bilen på service och passar på att njuta en stund
- Jaha...där kom den, Robban tittar på mig och himlar med ögonen och så fortsätter han...varje år när solen kommer då är det ett himla tjat om att du kommer att bli brunare, han tittar flinande på mig...det är det största vårtecknet om något, konstaterar han och skrattar gott.
 
Jag ler men skäms lite. Jag menar vi har snart varit ett par i tjugo år och känner varandra så väl. Men ibland så tänker jag att det blir lite läskigt när vi då och då uppmärksammar varandra på sådana där saker som är en själv och som är så...märkliga...
 
Det är inget fel i det han säger, jag är inte helt förtjust i att bli brunare än jag är så har det alltid varit. Lite som när man hör...åh, vad jag är blek...usch, fast tvärtom då haha...
 
 
En härlig dag Värnamo och på hemvägen hämtade vi Björns motorcykel i Vaggeryd. Jag körde bilen och Robban fick sig en härlig tur hem till Jönet igen, ja vilken härlig dag...
 
Våren är verkligen här och värmen är som alltid välkommen. Jag känner att det är nya tider på gång och ryggen...den känns mycket bättre och det är det bästa av allt just nu för det betyder att jag snart kan börja springa och att jag får min konsentrationsförmåga tillbaka haha..
 
Appropå vårtecken.
Påskhelgen är här och alla raggare med den och i år om väderkartan är rätt då kommer vi Jönköpingsbor att få oss en livesändning i motorglädje big time!
 
Vikt: Ja, det känns tyvärr tungt idag, värme eller inte liksom.
Längd: Ja inte är jag längre inte...
Tillstånd: Vårig
Film: Ingen idag, men börjar känna att nästa Avengersfilm hägrar.
Träning: Gick ca. 3 kilometer i Värnamo och det var svettigt, med fel kläder och allt.
 
Nu är det dags att sova det har blivit sent.
Imorgon är det skärtorsdag och början på påsken.
Jag som nu är 45 år gammal har tur för jag...jag behöver inte längre klä ut mig till kärring hahahhaaaa
 
Laters...
Till top