Åh...vilken vecka...

Livet / Permalink / 0
Ja, vilken vecka det har varit.
Varje dag har jag matat hjärnan med information om allt det som läggs framför mig och varje dag har jag tänkt att ja...det blir nog bra. Och när jag väl kommit hem för att träna och skriva i min blogg så har hjärnan skrikit åt mig att lämna den ifred och liksom bara chilla....
 
 
Vättern...sjön nära mig som då och då är rätt kall och våldsam men som också kan vara varm och lugn...
Jag har alltid valt att ta efter det sista och när skolstarten närmar sig så känner jag att det är tur. Både för att jag kommer att behöva värmen och lugnet i stora mängder när allt som skall företas drar igång på onsdag. Och för att det är det varannan person sagt till mig (att jag är lungn och varm alltså) och alltid innan de tittat på mig med medlidsamma blickar.
 
Jag ser det och känner det för jag är en levande analys. Och det finns inte en enda person jag träffat den senaste veckan som jag inte har analyserat och tittar rätt igenom för....japp...sån är jag!!!
Inget av det jag känner och ser bekommer mig dock och jag är glad att jag på riktigt inte har träffat på någon jag ogillar. Däremot har jag känt av både rädsla och respekt i min närhet och som vanligt tycker jag synd om de svaga och känner en enorm glädje när någon har det där som jag eftersträvar att ta efter...
 
Och om de har rätt i det tänker men inte säger...?
Det får jag veta inom sinom tid
 
Japp bra med böcker som hjälper på traven men jag har en liten fundering...när kommer filmen?
Hahahaaaa.....
 
Så...
Veckan har verkligen varit hektisk men jag har mitt lugn och har med hjälp av det utarbetat en plan, en plan som genast fick bekräftelse på att vara den rätta av den person som så suveränt hjälper mig i alla situationer och som kan sitt jobb och som lägger ner sin själ i allt och, som liksom bara ger mig sin egen nyckel till framgång. En nyckel som visar sig vara en dublett av nyckeln jag själv fixat för att låsa upp dörrar med.
 
Och om någon skulle fråga mig om jag känner mig smart just nu skulle jag utan tvekan säga ja.
Och sen lite senare skulle jag gömma undan det faktum att jag med världens tröttaste och slöaste hjärna gick med mina yrkeslärarkollegor och drack ett glas vin igårkväll fast jag visste att det inte var en bra idé och blev både bladig, bakfull och ångerfull på en och samma gång...
 
Vikt: Idag har jag sprungit runt på CC och fixat tillsammans med min kollegor där, så lite lättare på jorden idag ändå.
Längd: Bestämde nästan idag att jag aldrig någonsin mer skulle ha klackskor, och håller jag det så förblir jag tre skitar hög med mössa på.
Tillstånd: Tillfreds, tankfull, pigg och full med idéer.
Film: Ingen. Nu är det "Poldark" på SvtPlay som gäller.
Träning: Har jobbat på att inte vara stilla...haha...
 
Sist...
Tack S för all din hjälp denna vecka och tack mig själv för att jag är lugn!
 
Laters...
 
 
 
Till top