Forever Young...

Livet / Permalink / 0
På en liten pittoresk mack i Lammhult sitter vi, Robban och jag.
Vi har precis införskaffat varsin glass och jag som varit lite disträ och full av tankar de här sista dagarna tittar på vår bil "Larry" där han står parkerad framför den slitna bänken där vi nu sitter och så plötsligt låter det i min hjärna och munnen...den pratar med...
 
-Titta Robban...Larry är helt skräpig av insekter i skägget...
Jag tittar på min man som ler åt mitt konstiga uttalande och jag tänker, herregud, kommer jag någonsin att växa upp...
 
 
Jättestora näckrosblad...
Jag och Robban besökte bland annat på vår resa i dagarna botaniska trädgården i Lund och där i det fina och fuktiga växthuset fick jag plötsligt syn på dessa blad, blir helt till mig och tar genast tio kort på bara dem, då jag blir kastad tillbaka till barndommen och Beatrix Potters Sagovärld där en groda dansar balett över bladen som med lätthet bär honom i dansen. Och mitt där i mitt barndoms dilerium tänker jag...kanske skall du prova Anna, men isåfall bara med en tå då....
 
 
Bardomen ja....
Men visst det här med Sagovärlden och intresset runt den som alltid återkom vid jul på tv varje år hade också att göra med mitt eget dansande och kanske var det också den som gjorde att jag senare valde att gå över till jazzbaletten som var lite mer fri från svanhopp och tåspettsar och ja, kanske hade det faktum att den emellanåt var rätt läskig också en roll i det hela haha...
 
Men vart var vi mer de där dagarna?
Jodå vi var i skåne och där checkade vi in på ett hotell i vår smak och upptäckte Malmö, en stad vi förvisso sett men bara lite då det alltid varit Köpenhamn som hägrat.
Men denna gången blev det ett slott, ett museum och lite vanligt vardags chill som gällde...
 
 
 
 
 
 
 
 
Var jag är på bilderna...?
Ja, jag känner mig inte så fotogen just nu(som om du någonsin Anna..) ja, jag vet men oftast tycker jag ju ändå att det är kul(om de är ifrån rätt vinkel) men just nu känns det inte som om någon vinkel blir rätt och hur barnsligt det än låter så ja, det var ju egentligen det jag skrev i början.
 
Javisst lite dåligt självförtroende just nu tyvärr, men det går att råda bot på och jag är i full gång.
Resan till Malmö blir ett avslut för mig den här sommaren och jag känner att även om vi ångrar lite att det inte blev någon utlandssemester så är det lite så livet är just nu, och nästa sommar då kommer allt att vara annorlunda, jag känner det i hela ryggraden det gör jag och i ödmjukhetens namn ber jag framtiden att det bara är i positiv anda...
 
Vikt: Alltså det här med vikt, många tycker ju att det är lite stötande att jag stöter och blöter ämnet hela tiden. Men sen finns det vissa som blir hjälpta av det och att just hjälpa är ju hela min persona så...jag känner mig tung så när jag är färdig med min text då blir det antingen till att simma eller springa, oavsett vilket så blir jag blöt.
Längd: När jag satt på Stortorget i Malmö och fick den där känslan av lugn då växte jag och nu är jag tillräckligt lång för att ta tag i allt som händer i framtiden.
Tillstånd: Jag känner allt...!
Film: Ingen just nu men senare idag så...
Träning: Något blött.
 
Det var allt för nu, på måndag börjar jag jobba i skolan och får äntligen veta mer om det jag redan vet och kan äntligen planera mera. Jag har denna gång ännu mera procent och ännu mer ungdomar att ta hand om. Det hela är hissnande spännande och jag är lika nervös som inte.
 
Några sista bilder får det bli, som får knyta ihop den påse om barnsligheten jag just öppnade. De visar en liten del av den utställning som jag till min förtjusning och Robbans uttråkande sprang rätt in i där på Malmös stadmuseum nämligen den om...Proffessor Balthazar.
Och hade jag velat så kunde jag ha förstört min egen husfrid genom att liksom bara sätta mig ner och titta på alla avsnitt av min kära gamla serie som de visade där på skärmarna...
 
 
 
Men jag gillar livet och min man så, så blev inte fallet utan jag rasade vidare ner till giftshoppen och funderade på att köpa ett par tigeröron att sätta i håret istället hahahaaaa...
 
Laters...
 
Till top