Lite mer sommar...

Livet / Permalink / 0
Sommar, sommar, sommar...
 
Solen lyser in i bilen som susar fram i landskapet, värmen från strålarna kommer från höger och vänster. Robban kör medans jag sitter bredvid och försöker bestämma mig för om det är bäst om luftkonditioneringen blåser mig rätt i ansiktet eller underifrån på fötterna. När jag gjort det en bra stund hör jag en röst någonstans innifrån lillhjärnan som säger till mig att växa upp och liksom bara vara nöjd med livet som det är...
 
Robban vid vätternsstrand på Visingsö på ett ställe jag aldrig visste fanns...
 
I bilen lyssnar vi på olika sommarpratare, i mitt huvud försöker jag göra mitt eget prat där jag berättar om hur jag efter några dagar utomhus på cykel nu befinner mig i ett tillstånd där min hud nu kan ses i fyra nyanser av brunt efter att jag haft olika längder på både tröjor och byxor. Inte helt snyggt om ni frågar mig och tankar på hur jag ligger spritt språngande naken i solen kom men blev snabbt undanputtade av helt vanligt folkvett....
 
Kanske berättar jag om hur jag tittat på TV och sett vår kära Ernst Kirchsteiger sy superfina kuddar som han sedan förstörde genom att sy dit gigantiska träknappar på.
 
Och kanske berättar jag om hur jag år 2019 var utan kök i över två månader men hur jag nu börjar få ordning på torpet och nu som bäst sätter de sista detaljerna på plats.
 
Eller så berättar jag något totalt personligt som om hur ont i musen jag fick idag när jag cyklade nära 4 mil längs Götakanal och hur annorlunda och främmande hela upplevelsen var då jag sett lite för mycket på de kära gamla filmerna där kanalen har huvudrollen och där de naturligtvis bara visat godbitarna och inte de långa avsnitt där det liksom bara är kanal och inget annat...
 
 
Men det var en go tur och likt gårdagen då vi cyklade på öa(Visingsö) så kom jag hem nöjd med att ha rört på kroppen lite extra mycket precis så som jag alltid gjort, och jag tror att kroppen blev glad för helt plötsligt efter ett helt halvår så var det "ketchup i kanoten" (som jag på min resa till Frankrike fick höra att vår kära mens kan kallas) och jag har inte bestämt än hur missnöjd jag är med det.
Japp mycket skall man höra innan öronen trillar av...ketchup i kanoten haha...
 
Vikt: Lite lättare men visst imorgon skall jag väga mig igen och om vågen visar mycket då får jag be Robban ta mig till havet så att jag kan cykla Sverige runt.
Längd: Våra cyklar får åka bil på taket när vi är ute och chansen att jag skulle få upp min cykel där? Noll...!!!
Tillstånd: Rätt nöjd ändå, det tomma igår kom sig av att jag nu när jag är lite ledig känner att jag gör något förbjudet när jag slappnar av lite.
Träning: Nästan fyra mil på cykel är inte koskit även om det var det, det ofta luktade idag utmed vägen.
Film: Tittade igår på "Mannen i orange tröja" på SVTplay. Ett sött litet kärleksdrama i två delar.
 
Livet trillar vidare. Jag skall imorgon ha en jobbdag då jag skall lägga upp planeringen för den kurs i våningsservice som jag har för tvåorna i höst, det hela är mycket spännande...och kul...
 
Sist idag en fantastiskt bra bild från landet långt borta nämligen Japan där Jonna nu rasar runt och upptäcker. Bilden föreställer en världskändis som hon inte tycks helt nöjd med...
 
 
Oj, oj vilken stor mus haha....
 
Laters...
 
 
 
Till top