Kära liv...

Livet / Permalink / 0
Tänk att livet bara flyter på. Saker händer hela tiden och i mitt fall så har det varit en positiv turbulent tid som varat i hundra år minst.
 
Japp...gillade mitt raka lite extra mycket den här gången. Och det faktum att jag ser så förvånad ut. Antagligen bara för att jag tyckte jag var så snygg haha...
 
Ja, tänk på allt som hänt ändå.  Robban som bytte jobb först, han jobbar på och ritar pyttesmå delar till symaskiner. Han har fått ett liv bortom övertid och sömnlöshet. Jag som laddade och laddade för att förverkliga och utveckla mig själv och sen liksom bara gjorde. Jonna som äntligen har nått det största delmålet hon hade och som nu snart flyttar till London för att lära och insupa allt som har med film att göra.
 Kim som också bytt jobb och som nu jobbar häcken av sig och gör det briljant. Björn som också jobbar och som äntligen med Robbans hjälp skaffat sig kunskaper i allt som har med den motorcykel att göra som han nu köpt. Förvisso krånglar den lite men vad gör väl det när den finns liksom...
Mamma Gunnel som jag nu ser nästan varje dag jobbar på och KvinnorKan och Brottsofferjouren rullar på med hennes hjälp. Martin min lilla bror gosar med sin vovve Ozzy och om ryktet säger rätt även med en tjusig flicka.
 
Familjen Annorlunda är annorlunda och stretar på i den värld som är vår...
 
-Anna stanna...!
Musiken pumpar i öronen och det är tur att jag ändå är rätt bra på att läsa läppar för annars hade jag kanske bara hejat på mina två söta elever som nu stod bredvid cykelbanan och ropade på mig.
Men jag ser och stannar tvärt, så tvärt att jag hade haft två krossade pungkulor om jag varit man. Vi pratar en stund och jag berömmer det faktum att båda sommarjobbar.
 
-Anna...killen, vi kan kalla honom Assar, tittar allvarligt på mig och kisar precis som han alltid gör...kommer du tillbaka till oss i skolan i höst? Jag tittar på det lilla kärleksparet där de står, båda två väntar tålmodigt på mitt svar och jag ler.
-Javisst, jag kommer och denna gången skall jag lära er allt om våningsservice...
Båda ler tillbaka och konstaterar att svaret precis gett dem är av det bättre slaget och att de är glada och nöjda.
 
Boozten var total och jag fick återigen den där känslan av att alla mina val har varit de rätta, och att jag nu går mot en säker framtid är säkert även om innehållet är kan tyckas lite turbulent.
 
Så...
Vikt: Idag har jag inte känt mig så fläskig som jag gjorde igår men jag var ändå tvungen att säkra mig själv genom att gå en lång tur idag på morgonen.
Längd: Lång...t bortom behovet att böja mig ner när jag skall gå genom vilken dörr som helst i världen.
Tillstånd: Glad.
Film: What if, med Daniel Radcliffe
Träning: Tja, jag gick och jag gick och när jag kom till backen, då körde jag intervaller. Jag menar får man boozt i själen kan  man lika hjärna ge kroppen en dos också.
 
 
Yepp...Im still standing som han sjöng vår Elton...
 
Imorgon är det dags för nya äventyr och även om jag tänkt ta lite ledigt så blire en tur till CC för att köra lite våningsservice.
Ja, och när jag är klar...då stannar jag antagligen där och liksom bara kör lite extra.
 
Men det är imorgon!
 
Laters...
Till top