Om jag är kåt, glad och tacksam...?

Livet / Permalink / 0
Efter gårdagens rosaskimmer vaknade jag idag upp till ungefär samma värld om än lite annorlunda...
 
Kanske var den lite mer åt det orangea hållet och kanske hade det rosa faidat away lite och kanske var det för att jag idag kände att gårdagen med sitt rosa skimmer ändå stannade kvar som en liten kokong med mig inuti, en kokong som jag kände kan spricka när som helst.
 
Och så...
Var jag där igen, en liten gnutta oro gjorde min rosa värld orange eller brandgul om man så vill och med den känslan gick jag idag till CC där jag ägnade dagen åt att tillsammans med de andra tjejerna fixa till vårt yttre så att alla i hela riket skulle se att vi finns och komma in och liksom bara se världen vi bygger upp, den värld som skapar trygghet och frihet åt andra...
 
Orange är en rätt varm färg ändå!
 
Naturligtvis kommer det att komma bilder på vårt skapande.
Men det är inte riktigt klart och jag tänker att jag vill visa oss från vår bästa sida.
 
Vidare så är livet på den "brandgula" sidan också fullt av annat och imorse innan jag gick så klev det in ännu några hantverkare i mitt hem med nävarna fulla av målarfärg och tapeter.
Det går framåt på gatan där jag bor, vårt hem börjar ta formen av sig självt igen och jag tänker att den här perioden av mitt liv kommer jag inte att sakna.
 
Vi får dock uppleva vår lägenhet i en helt ny form vilket som sagt är positivt och sent igår kväll då tog jag den här bilden på vårt hems nyaste medlem nämligen...Herr Bosch...
 
 
Jodå...han tyckte att det bästa för oss alla var att vi(Jag och Robban) köpte en ny diskmaskin. 
-Ja det är kanske bästa att vara på den säkra sidan sa han Janne på "Vi bygger för Vätterhem och så då va...". En maskin som inte läcker om man säger så, en maskin som varken försätter oss eller Vätterhem i en ny "det läcker som ett såll" situation.
 
Och visst har han rätt och efter världens kortaste diskussion(typ inte ens en halv minut) så åkte jag och Robban till stället där vår nya diskmaskin bodde och liksom bara köpte.
 
Nytt golv, ny diskbänk, nytt kakel, ny diskmaskin, nya tapeter och nytt sinne...
Så ser min värld ut och efter att idag dessutom ha pratat med rektorn på Bäckadal så har jag nu också nya framtidutsikter.
 
Om jag är...kåt glad och tacksam?
 
Tja man kan väl säga så här: Jag är allt ovanstående utom en sak, vilket det är får vara osagt men att min högsta önskan nu är, att jag som det adoptivbarn jag är plötsligt skulle upptäcka en tvilling, det är ett som är säkert.
Ja, för tänk att dubbel finnas och kunna vara på två ställen samtidigt, det hade ju varit dö fiffigt...
 
Vikt: Alltså det här med vikt...är det så viktigt egentligen? Jag menar när jag träffade Robban då vägde jag 49,5 kg och jag var inte tacksam för det liksom...
Längd: Well...idag var det Jonna som växte när hon efter att fått utstå hantverkar språk en sekund för mycket bad dem hålla käften...
Tillstånd: Färgad som en apelsin och formad som en haha...
Film: Vet inte, men visst....Robban är borta så jag kan titta på en Astrid Lindgren film utan att höra någon sucka utan att vara i rummet.
Träning: Här är en oro....tant magen som nu visat sig...vad är det om liksom?
Nä...jag avböjer vänligt men bestämt den här skiten bu!!!
Magen skall bort och jag kommer inte att sky några medel...
 
 
Nä, så är det! 
Tummis på det, jag går och tar en glass....
 
Laters...
Till top