Detaljer, detaljer...

Livet / Permalink / 0
Oj, oj, oj...det har slarvats lite här på bloggen känner jag, ordet konsekvens är inte det som dominerar bland andra i min värld just nu, nej så är det faktisk. Men allt har en föklaring...
 
Ibland när livet är lite extra livat och det vill till att man hänger med så att man inte kraschar rätt in i återvändsgränden som heter "nej men shit, det jag glömde jag", då gäller det att man är fokuserad, målmedveten och handlingskraftig, javisst alla är de egenskaper som jag besitter men som jag igår fick se segla förbi då jag kraschade in i ovanstående återvändsgränd på tvären i mitt försök att vara alla till lags.
 
Japp för idag när jag vaknade med ett ryck då hade jag minst fem saker på agendan som skulle gjorts igår eller i förr förrgår och hjärnan liksom bara...nej men shit, det glömde jag...
 
 
Ja och lite senare på morgonen då hördes uttrycket vilt lite här och där i lägenheten där jag bor.  Men som tur är så var jag rätt ensam i min förtvivlan...
 
Veckan som varit var en intensiv en, och jag hade hör och häpna jobb varenda dag, måndag till fredag. Mycket trevligt om ni frågar mig även om det hela var lite konstigt fast ändå skönt att allt kändes vanligt en stund. Jag var på skolan, Circular Centre och så på skolan igen. I alla läger fixade jag med projekt som jag själv antingen startat, blivit tilldelad eller anmält mig frivilligt till. Till skolan fixade jag studiebesök till min egen klass samt vickade för andra och på CC bokade jag plats på Jönköpingsmarknad samt deltog i möten som innebar att jag får en insyn i butiklivets alla måsten. Jag har pratat med trevliga människor på Grand Hotel och på Destination Jönköping. I det egna livet lades de sista pusselbitarna i Tjejer på Äventyrspusslet och det är bara smådetaljer kvar.
 
Och det var just detaljer som var upphov till problemet i morse, det var bara smådetaljer som skulle ha fixats lite här och där men som glömts bort lite då veckan liksom bara gick för fort...
 
 
Ser ni?
Där vandrar jag bland stadsparkens små stugor för när livet är sådär livat då gäller det att tagga ner och liksom bara vara. Att glömma detaljer är rätt sämst och i mitt fall triggar sånt alla mina stressnerver, men visst om inget sprängs och någon dör så...
 
Vikt: Idag har jag faktiskt ätit lite onyttigt och ibland när jag ätit sådär då känns det som om vikten ökar där jag står och går.
Längd: Som ni ser på bilden så skulle jag inte ha några som helst problem att bo i huset från svunna tider, tider då en tia var en tio öring eller kanske till och med en höna, huset som är så lågt i tak så vanliga människor måste gå böjda över trösklarna...
Tillstånd: Vårigt ändå och lyckan har idag varit fullständig då jag varit ute i våren i princip hela dagen.
Film. Ingen, jag har varit ute
Träning: Ett hurra är på plats i detta ämne, då jag och Kim idag äntligen drog igång med "hitta ut"...
 
 
Der var nog allt.
Jag drar vidare i livet och skärper mig med detaljerna i min värld och nästa.
 
Vi hörs imorgon.
Laters...
Till top