Tomten är far till alla barnen...

Livet / Permalink / 0
Hösten är på väg och jag har funderat lite på hur det kan bli så att man ena dagen vandrar runt i blöjshorts och den tunnaste t-shirten man har, för att inte smälta bort och sedan redan dagen efter fundera på hur mycket gåshud man kan få egentligen bara av att cykla 10 minuter i 15 graders kyärme(kyla och värme ihop) iförd jeans, en kortärmad tröja med en vårtunn jacka över.
 
Jag menar visst ska det bli höst det vet man ju. Men den behöver ju inte sidotackla en för det...
 
 
Men det är inte hösten som varit min analys den sista tiden när jag vandrat och cyklat runt i staden med den långa stranden.
 
Nej, inte alls för, de sista veckorna har jag noterat det stora antal kvinnor med enorma magar som vandrar runt därute i typ...horder.  En av dem tappar något på fiket där jag råkar sitta och när hon böjer sig ner får hon kämpar för att få upp sitt föremål och jag som sitter i mina analystankar får en ny analys att gå igenom. Den om att jag inte hjälpte henne...suck.
 
Men vad hände då för snart nio månader sedan?
Jag ordar högt för min man om mina tankar och blir jätteglad när det visar sig att han också noterat det stora antalet gravida kvinnor därute.
 
Corona och distansiering kan det ju inte vara, nej de är för stora, kvinnorna.
Likt en förskola där barn lär sig räkna sitter vi nu och håller upp tummar och pekfingrar och när vi är klara, ja då är även analysen klar.
 
Det måste vara tomten som är far till alla barnen...!
Vilken kille liksom.
 
En ny analys på det...
Hur hann, han med det?
Jag menar med alla julklappar och allt??
 
Min lista:
Mål: Att spara 100 000 på ett år
Syfte: Att köpa en lägenhet och få mycket för pengarna
Tycker: Att det är spännande att se om det nya pengaupplägget jag funderat ut fungerar
Gillar: Att fundera ut lösningar så att man kan spara 100 000 på ett år(helst på mindre tid).
Ogillar: Att jag som ändå sparar mycket måste spara 100 000 till.
Sist: Höst, gravida kvinnor och tusen lappar... Analyser och uträkningar för att livet skall gå lite smidigare och vara lite mer innehållsrikt. Hösten kommer obönhörligen. Så även barnen som kvinnorna bär på. Pengarna som jag måste spara och bokföra och här kommer det fiffiga...de kommer de också men inte obönhörligen nej. De tjänar jag nu in med min egen svett. Både vanlig och klimakteriefödd.
Så fick jag det sagt, en gång till haha....
 
 
Laters...
 
Till top