Om att bry sig...

Livet / Permalink / 0
Världen rasar på, skjutningar, sprängningar och annat hemskt har nu fått sällis av ett virus som någon döpte till Corona.
Jaha...det måste ju vara ett fyllo som kommit på det namnet skrockar min man och hänvisar till namnet på en blaskig öl.
 
Själv lyssnar jag på avstånd när de pratar om hur viruset nu sprider sig från land till land. Men någonstans orkar inte hjärnan bry sig och även om jag vet att folk dör så har min största analys den här veckan varit den om huruvida jag själv är helt hjärtlös som tycker att det är lite najs att Lili och Susie nu  börjar bli till åren och inte alls är lika snygga och coola längre som de var då när alla killar avgudade de dem på avstånd och helt slutade se tjejerna som liksom hängde runt i kring.
 
Plus att lilla Anna aldrig hade chansen att bli sådär lång och blond....typiskt!
 
Så..vi går vidare...
 
Haha...ja, vidare så försökte jag mig också på att få mina båda döttrar att analysera lite runt påståendet här ovan. Om jag tycker att jag själv är lite långsam ibland i mina analyser och övertänker så visade både Kim och Jonna mig att nä...äpplet faller inte långt från trädet och gjorde processen kort, lite väl kort tyckte väl jag, fnys...
 
Ja, se ungar.
 
VIdare...igen...
-Du ger verkligen inte upp på mig eller hur....
Min lilla elev tittar på mig och ler. Jag svarar henne att nä...att ge upp är inte riktigt min grej.
Vi har precis diskuterat färdigt runt hennes nya praktikplats. Ett ställe där hon som tycker att livet ibland är lite för påträngande nu kommer få chansen att liksom bara pröva på.
 
Jag ler mot henne men hon ser det inte eftersom hon är i full gång med att ta sin 20:e selfie. Jag avslutar lektionen för dagen och ler när hon går iväg och när dörren slår igen hör jag hjärnan...ge upp...vem gör så...???
 
Dagens Lonna
I London lagas det mat i det lilla köket som delas mellan många, Jonna har den sista tiden fått oönskat sällskap av en fransman vilket irriterar och kanske är man inte så sällskapssjuk när man är trött  på kvällarna. Ja, ja...huvudsaken är att hon lagar mat och ja hon samlar rätt mycket vuxen poäng nu, det gör hon faktiskt....
 
 
Vikt:  Trött på min tant brun kropp
Längd: 1,58...och en halv...fortfarande.
Tillstånd: Glad och samanbiten.
Träning: Återigen 60 minuter på stairmastern
Film: Ingen men har hittat min gamla serie Anne på grönkulla i ny tappning och tittar med stora ögon...på min man som också tittar, lite...
 
Naturligtvis är coronaviruset hemsk men återigen tänker jag att allt annat hemskt runt oss får oss att tappa tron lite och i och med det försvinner även lite av det viktiga...det där att vi bryr oss.
 
Laters...
Till top