Allt handlar om känsla...

Livet / Permalink / 0
Värme och sol ,sommar med doft av kaprifol...
 
-Det här är så vackert så jag tror jag dör...
Vi står högt uppe på en klippavsatts och där så lämpligt en enkel bänk i trä. Vi tar fram matsäcken vi packat och så...bara njuter vi av utsikten. 
Ja vi satt faktiskt på ett berg och åt smörgås, precis så som Madicken till slut fick göra efter att hon haft sin hjärnskakning...
 
 
Ja, det är väl ändå dags att tacka Coronan för lite saker.
Att vi uppskattar sommaren på ett helt annat sätt.
Att vi svenskar lägger våra glasspengar på oss själva och att vi upplever nya saker i Sverige som vi aldrig sett eller hört talas om, saker som får oss alla att känna oss extra svenska.
 
Ja visst låter det bra. 
Men...
Det här med att uppleva är inte så himla lätt som man kan tro. För det som nu händer i Sverige, det gör att vi stannar i Sverige och det betyder att alla vi som bor i landet nu skall samsas om upplevelserna. Att hitta en mysig stuga kan man glömma för det är lika långt borta som min längtan efter Gotland..suck!
 
Varför säger du så?
Jo, för att Robban ser ut som en tom canvas tavla när jag pratar om att jag vill åka dit, kanske inte just för att han inte vill åka dit Men det är ju ändå vida känt att en resa till Gotland i två till sex dagar kostar lika mycker som typ en vecka vid medelhavet.
 
Och...
 
-Robban titta...jag har hittat ett jättebra pris på Radisson Blue Waterfront. Hotellet vi bodde på i Stockholm sist vi var där.
Robban ligger bredvid mig och tittar inte upp från sin mobil när han säger,  -Stockholm...känns inte som om man vill åka till smittohärden där va...?
 
Mitt första sommarlov som lärare skulle kunna bli ett rätt lamt ett men fram tills nu har vi ändå klarat oss bra i lilla familjen Farochflyg...
 
 
 
 
 
 
 
Rumlaborg i Huskvarna, rosorna uppe på Rosariet, Vätterstranden (fast uppe vid Karlsborg), Hjo, John Bauer leden. Vi har ändå farit runt och det första kortet föreställande min man på bron i vår stad får symbolisera hur vi och alla andra i landet nu hittar sig själva och andra där ute...i Bögda haha...
 
Men allt handlar om känsla. 
Och är man riktigt skicklig kan man ge sig själv just det genom att ta ett kort som ändå påminner om Medelhavet och en drink där på stranden...
 
 
Min fina balle...ja eller balkong då.
 
Och så...min nya lista.
Mål: Att röra på mig efter mat.
Syfte: Att finnas där för min familj
Tycke: Tycker att värme är bra om den finns utan sol och vallningar...!
Gillar: Att jag hittat så många lätta klänningar så jag klarar det sistnämnda här ovanför.
Sist: Vill verkligen be om ursäkt för att jag liksom försummar min blogg. Analysen får bli att jag hoppas att det blir mer skrivet framöver. Det finns en tes som pratar för att det faktiskt blir så. Den om att jag ibland längtar efter att liksom bara sätta mig ner och liksom bara skriva på lite....
 
Kram alla
 
Laters...
 
 
 
 
 
 
Till top