Enkelt...

Livet / Permalink / 0
Ibland kan de simplaste, enklaste sakerna vara de som spelar mest roll och vara de som ger en det där man behöver när allt liksom bara...är oförskämt lamt...
 
 
"Ljuset i mörkret har jag ju pratat om och att det finns där ute är lika självklart som att jag har två mammor och att ljuset kommer att komma är lika bomb säkert som det faktum att jag nu för tiden har svårt att hitta ord att skriva då den värld jag lever i har för få"
 
Ikväll har vi trotsat alla uppmaningar Robban och jag när vi efter att ha städat färdigt hemma kände att en matbit utanför huset var det enda rätta för att vi skulle känna att vi levde lite. Ja vi vet ju mycket väl hur snacket går runt det där med att vara ute i grupp och att läget nu egentligen kräver att vi inte kollaborerar med andra. Vi blev sådana där människor som andra suckar över och som de tycker är oansvariga och "inte har mer vett".
 
 
Att var sådär busig kändes rätt okej efter bara en halv drink och medans jag satt där och mös för mig själv tittade jag mig omkring i den fulla lokalen. Överallt satt människor och åt och skojade. Min analyshjärna märkte efter en stund en osäkerhet i de ögon jag mötte och mitt i allt frossande kunde jag urskilja ett ord bland andra.
 
Kunde det vara så...att alla vi som satt därinne visste exakt vad vi gjorde och alla skämdes vi lite fast vi bara gjorde det vi gjorde för att få någon form av verklighet och för att få gör något så enkelt för själen som att få se folk och äta. Ordet Corona for ut till höger och vänster, oftast som ett skämt eller gliring eller liksom bara för att påpeka saker som vi trodde, gissade eller önskade.
 
Nu sitter jag här i sängen mätt och belåten, jag drack upp resten av drinken vilket betyder att jag nu är bakis och jag slinter då och då på tangenterna och får sudda. Jag behövde drinken och det räckte med en för att jag skulle slappna av och dansa med i första dansen på Lets dance på TV.
 
I skolan har jag idag kämpat för att elever skall  få kunskap fast skolan är stängd. Några av dem njuter medans andra lider av att behöva vara hemma. Några får hela sin värld upp och nervänd och någon har mist det enda mål mat som fanns att tillgå. Vi stänger ner och stänger av. Kanske skulle jag ha tagit en drink till...
 
Vikt: Tyngre än en lätt flodhäst
Längd: Mitt långfinger såg lite extra långt ut idag när jag pekade det mot nyhetsmorgon i TV.
Tillstånd: Sammanbiten, lugn, framtidsskådande lättsinnig.
Film: Outlander en riktigt låååång...film.
Träning: Sådär.
 
Nu behöver jag enkelt, jag har hittar det då och då och ibland gör jag enkelt med flit för att livet ska få vara liv.
 
DJ:n AronChupa får hjälpa mig för efter låtar som "Lama in my livingroom", "Rave in the grave" och "I´m an Albatraouz" har han visat hur man kan göra bra dansant musik rolig med enkla texter om...ingenting...
Här är nya låten "Hole in the roof" och märk väl att...rain is coming through...
 
 
Dagens Lonna:
Hon kommer hem!
 
Laters...
Till top