När man lägger livet på hög och undrar varför...

Livet / Permalink / 0
Bilder, brev, dikter, tidningsurklipp, små berättelser om mig själv från skoltiden samt mängder av gratulationskort.
 Ja många är de saker jag hittat från ett liv levt förr i världen, ett liv som jag utan ordning och förbehåll kastade ner i lådor och kartonger vid en flytt för 21 år sedan och looovade mig själv att rensa...sen!
 
 
Mindre och mindre blir det där ute på vinden och att faktiskt kunna sitta i förrådet och rensa är en tanke som slagit mig men som alltid grusats av det faktum att jag liksom inte fick plats...
 
Men nu...
Bokhyllor, tavlor, husgeråd som gjort sitt, skor och jackor har nu åkt ut åt olika håll. Vissa saker slängdes och andra skänktes, och otaliga är de lådor vars innehåll kommer att se dagens ljus på en loppis nära mig där jag och Robban kommer att stå och sälja bitar ur livet som det varit.
 
Och det bästa är...
Att min känsla av att jag kanske behöver grejerna senare nu är helt borta och jag skrattar lite för mig själv när jag hittar grattiskort från någon på dagis eller från familjen när jag fyllde 10. Jag menar.... Vad tänkte jag att jag skulle göra med dem?
 
Jag hittar också inbjudningar till kalas från Reine Jansson 1982 och en annan från Martin Svensson året efter. Vad har jag egentligen haft för tankar där. Själv kan jag inte tänka mig något annat än att jag ju nog var lite förtjust i båda och kanske tänkte att jag skulle få chans på dem senare i livet.
Ja, vem vet kanske år 2021 eller nåt. 
 
Fast...
Jag tänker att Robban får lite svårt att acceptera det hela, om nu någon av de två skulle göra slag i saken menar jag haha...
 
 
Att rensa eller inte rensa...
Det är ingen fråga för i resten av mitt liv så är det så det kommer att bli. Att samla för mycket från livet som det varit, gynnar inte på något sätt livet som det kommer bli och är.
Om det inte är ting som på något sätt för med sig symboliska eller känslomässiga värden då förstås.
 
Som den här inredningsdetaljen till exempel...
 
 
Eh...
Måste dra nu.
 
Laters...
Till top