Nya lärdomar. Skön student. Och ett medborgarförslag...

Livet / Permalink / 0
På en scen utanför ett gymnasium där så många grymma elever går och en lärare som inte på något sett var en surtant...
Vilken tur...!
 
-Mitt namn är Anna, en av många lärare som tagit hand om era ungdomar under de år de kämpat här på skolan. Ni är deras anhöriga, förläldrar, syskon, vänner...vad ni vill...nu kan jag inte hålla dem längre...här kommer de...spring nu, spriiiiing...
 
Ja där stod jag.
Mitt första år som 100% fast anställd lärare slutade med att jag fick äran att vara speaker och hjälpa de härliga studenterna  ut i livet.
Det var lika roligt som lärorikt och också uppskattat då jag nu blir refererad till som arbetslagets talare.
 
Stolt?
Ja, man är ju bra på olika saker och jag som tyckte det var superläskigt att sätta betyg kände nog att detta var ett bra avbrott i vardagen att göra något jag faktiskt kan och är bra på.
 
Fin respons av elever det fick jag också samt ett kvitto på att jag gör skillnad...
 
 
Vidare...
I familjen Heltappropå går livet verkligen vidare.
Jonna som gjort sina sista skoluppgifter jobbar nu med ännu mera film i det extra jobb hon tagit på en region där vi bor. 
 
Robban, sitter lugnt och stabilt i rummet hemma och ritar loss så att en och annan sytant här i världen skall få sitt lystmäte tillgodosett. Han cyklar naturligtvis också i lo och lä fast då mest i lo och då helst i lä så att han skall komma fram fortare.
 
Kim har hittat kärleken på håll och är därför mest där...på håll alltså. Vi i resten av familjen tittar på och tycker mycket, medans Kim tar det med ro och som det kommer.
 
Mamma Gunnel rusar runt i livet som vanligt och hjälper alla som behöver det. Lite äldre men ändå piggare då pandemin som den blivit med vaccin och annat ger utrymme för äldre att våga sig på och ut.
 

Vikt: Lite mer men har väntat på den ledighet som kommer så att jag på de grunder jag byggt skall kunna ge mig hän.
Längd: Tittade lite på fotbollsmatach med många Chilenare i och funderar på om jag kanske ändå är en sådandär Ompalompier figurerna ni vet, i Kalle och chokladfabriken.
Tillstånd: Lättad och lite lycklig, samt rädd för de nya piller jag nu ändå bestämt mig för att ta så att jag skall slippa få vallningar och brinna upp när det är 30 grader varmt. Och...för att jag inte skall gå sönder i förtid som läkaren på KK sa.
Film: Ingen, men har nu dragit igenom hela serien The Crown...igen...
Träning: Löpning, om än lite mindre nu.

Min analys om världen idag är att jag borde bli minister. De som följt den här bloggen vet att mitt parti om jag hade ett skulle heta just det..."Mitt parti"ett parti som just nu står för att analysera hur allt blivit och om att bygga om grunden vi alla står på i det här landet.
 
Jag har analyserat mycket runt samhället i veckorna som gått och lärt mig att om man vill något då måste man agera och om man vill göra sig hörd utan att vara minister i sitt eget parti, då lämnar man in medborgarförslag och hoppas att någon lyssnar och lär. 
 
Och så ett exempel...
Uppstudsiga ungdomsgäng plockas in och förvaras med omsorg(till exempel får varmchoklad medans de spelar UNO i lämplig lokal på polisstationen) och så får föräldrar komma och kvittera ut de sina, de ungdomar som inte blir utkvitterade får den hjälp de behöver då ansvarsfulla vuxna antagligen inte finns.
 
Bra va?
Det blir win,win. De (ungdomarna), får se att poliser är rätt sjyssta även om de är bestämda och faktiskt bara gör sitt jobb. Föräldrar får en chans att se hur det kan gå när man inte bryr sig om var barnen håller hus eller för den delen får veta var barnen hållit hus och att de är uppstudsiga. Och de ungdomar som antagligen skulle må bra av vuxenstöd får det. Ta da...
 
Japp det var allt för tevlighetsministeriet och avdelningen Annalysen hjälper till idag.
 
Sist en bild från dagens samkväm och avslutning med jobbet. En mycket trevlig tillställning där jag idag fick möjlighet att säga glad sommar till alla mina kollegor vilket är ungefär samma sak som det nu säger till er.
 
GLAD, SKÖN OCH FÖRBANNAT VARM SOMMAR PÅ ER!
 
 
Laters...
 
 
Till top