Om att ha nedvarvningssvårigheter...

Livet / Permalink / 0
På en uteservering i Jönköping en sommarkväll lika varm som en vallning eller tre...
 
-Det känns så bra Robban...jag menar jag får gå upp skittidigt, duscha och liksom vara beredd på resten av dagen. Jag får ett syfte liksom :-)
Jag skiner som solen när jag konstaterar det härliga i att vi nästa morgon ska äta frukost på ett hotell i stan. En liten lagom lång utflykt med många bra inslag. Robban(min man) tittar på mig en stund och svarar lite släpigt...
-Det där är riktigt stört Anna, det är det faktiskt.
 
Jag funderar en stund på det han sagt, svaret kom sig av att vi diskuterar det där med min ledighet, och så svarar jag. 
-Ja, du har rätt, det är rätt stört...
 
 
 
Som sagt...
Ja, det är rätt stört att vara så rastlös som jag är. Och även om jag nu börjat landa i att jag är ledig länge och därmed också försöker varva ner och leva efter det då jag egentligen desperat också behöver det, så har jag ändå behövt analysera läget då jag känner mig lite onormal i min egen personlighet som liksom bara inte kan slappna av som man ska.
Men visst, jag är upp för förändring och utveckling. En del av min egen utveckling får bli att lära, vara avslappnad.
 
Jag funderar mycket på förr och hur det var då på 70 och 80 talet när jag var liten och mobil och internet hysteri inte fanns. Hur gjorde jag då egentligen?
Ett minne dyker plötsligt upp, det är inte från 70 eller 80 talet utan från 90 talet när barnen var små. Jag tänker på hur jag som Kim alltid påminner mig om skickade mina barn i säng runt 19:00 varje kväll (även helger om det gick) för att få några timmar för mig själv, timmar som ägnades åt dans till musik. Det var liksom mitt sätt att varva ner. I närmare 2 timmar kunde jag hålla på innan jag själv gick och la mig.
 
Jag försvinner bort i tankar på hur jag virvlade runt i dans till Ricky Martin och Jennifer Lopez allt för att få bort tristessen som ofta slog till på kvällarna då dagens slit var slut men energin glömde hänga med.
När jag öppnar ögonen och kommer tillbaka till 2021stannar en tanke kvar...Det var rätt stört...det var det verkligen. Och på så många sätt också som Kim så påpassligt påpekade...
 
Jag analyserar det där med att vara lite störd en stund men går sedan vidare i livet och tänker att nu när jag vet då ska jag banne mig...
Här är lite bilder på bra saker som hjälper att varva ner.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Man lär så länge man lever och då detta inlägg i princip blev en replika av det förra så vill jag bara säga att nästa gång, då skall jag skriva om saker som jag gör då när jag blir lite uttråkad, saker som gör att det blir skillnad för andra.
Och det är ju bra...
 
Det var det för idag men sist vill jag bara lägga upp lite bilder som visar kreativitet och levnadsglädje när den är som bäst...
 
 
 
Eh...japp...
 
Försöker skriva lite oftare nu då jag har avslappnad tid att spendera.
 
Laters...
 
Till top