Jag trodde våren kom när jag ropade på den...

Livet / Permalink / 0
Det är så märkligt, ena dagen ser man hur våren försiktigt sticker ut med knoppar och små spröda blad, allt medan träden börjar sprida sina ibland retliga frön, bara för att dagen efter se allt ducka för en vinter som inte vill ge vika på det mest brutala sätt då vinden viner och prider snö, återigen i drivor.
 
Själv försöker jag släta över alla andras uppgivenhet över den dröjande våren, genom att släppa kommentarer som "när jag var liten så snöade det ibland på första maj, så det är ingen fara".  En sanning i sig, men också mitt eget sätt att dölja den höst och vinterångest som rasar runt i den lilla egna knoppen, en knopp som på alla sätt vill slå ut i våren och allt det vackra som kommer med den...
 
 
Skolliv
Jag smyger in i klassrummet bredvid då jag behöver låna några pennor. Min kollega ler, och eleverna tittar intresserat på medan jag letar i lådan där pennor ligger. När jag ursäktande smyger ut, fortsätter lektionen, min kollega slår ut med armarna och berättar hur hon hanterade situtionen med gäster, som behöver hanteras. Det sista jag hör är...jag hade aldrig klarat den situationen utan att veta hur jag ska agera och prata för att lugna...
 
Jag ler när jag stänger dörren. Känslan av att ha hittat rätt kommer åter, och jag går in i mitt eget klassrum där eleverna nu fått i uppgift att göra en affish där kunskaper om evenemang och ansvarsfull alkoholhantering på ett enkelt sätt ska visa sig. Hjärnan hurrar över det smarta i att blanda de två ämnena och kreativitet i ett. Pennorna jag precis hämtat lägger jag bredvid olik färgade papper, saxar, klister och dekaler med påskmotiv. Nu har de allt de behöver för att skapa och visa att de vet hur en musikfestival är uppbyggd och hur man tänker runt åldersgränser i samband med alkohol och marknadsföring. Bra tänkt Anna...bra tänkt! Och vad bra och trevligt vi hade det. 
 
 

 
Påsken
Ja, den kom, den firades, den är slut.
Det blev allt lite väl märkbart att det har hänt mycket de senaste veckorna, då mellanrummet mellan detta och förra inlägget blev rätt stort. Men resultatet blev en skön påskhelg med familj, både den egna och den extra speciella. Och på det, en slutstädad och slutsåld lägenhet. Kim kunde äntligen lämna över nycklar och släppa en del av livet som hängt sig kvar lite väl länge, skönt!
 
Några bilder på det...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ibland blir vissa personer i livet självskrivna huvudpersoner. Jag lämnar åt läsaren själv att lista ut vem den personen i vårt fall är :-)
 
Laters...
 
Kram Alla och glad påsk i efterskott
Kram Ukraina
 
Сердце из цветов флаг украины символ никакой войны сине-желтая  изолированная векторная иллюстрация | Премиум векторы
Till top