Idag har jag stesat mig

Livet / Permalink / 0
Ja jag har idag stesat mig och i min nya bok "ord från förr" så ska jag nu förklara.
 
Idag efter mycket inre gnäll från min hjärna var det dags för en liten löptur.
Det blev  runt en sjö med målet att springa så fort jag orkar.
 
Men det var svårt att få igång benen och jag hade nog också lite ont i halsen(host,host...)
 
Jag tog mig ändå i kragen och som tur var när jag kom ut på den stora vägen utanför vårt hus får jag se ett par som i liknande löparoutfits så gulligt precis påbörjar sin löpar runda.
 
De är ganska långt bort och jag bestämmer mig för att jag skall springa ifatt dom helst innan halva sjön. Jag springer och springer och det ser inte ljust ut.
Och efter ett tag känner jag till min förtret hur mitt sko snöre håller på att gå upp. Och jag vet att om jag stannar och knyter skon kommer jag att misslyckas.
 
Men efter en stund blir det ohållbart och jag måste stanna. Jag är inte glad och jag gör det inte snyggt för jag har korta löparskjorts och jag böjer mig fram stående och bara antar att jag är ensam....det var jag inte.
 
 
 
När jag står där framåtböjd och är förbannad för att allt skall krångla när jag har bråttom då ser jag det....när jag står där i princip upp och ner ser jag(upp och ner) en kille komma springande i full fart, och inte nog med det han har sin mobiltelefon i högsta hugg och när han sprungit förbi mig börjar han skriva frenetiskt på den.
 
Min hjärna är redan arg och börjar nu fantisera i hop att han tog ju antagligen ett kort där på min ändalyckt och nu lägger han ut bilden på facebook eller liknande med texten ungefär så här
 
"Var ute på löptur och höll på att springa in i en ladugårdsdörr"
 
Jag är nu jätte arg och att det är då jag springer bäst är ju ingen nyhet för mig men nu blir det hela jätte bra för jag börjar med att springa förbi "idioten" som antagligen inte gjorde något av det jag just sa, men åh..vad bra det går.
 
Bara några hundra meter senare är jag nästan ikapp paret och jag ser på håll att killen gör precis det med tjejen som Robban brukade göra med mig innan jag gnällde ut honom(ja jag skrev rätt), han fånade sig.
Han gjorde allt för att visa henne och världen att han minsann kunde springa mycket fortare än så här genom att skutta runt henne och så vidare.
 
Robban gjorde så men han var ibland värre och sprang och kissade och tog en rökpaus(a...inte riktigt) men ändå retligt.
 
Nu blir jag å tjejens vägnar ännu argare vilket gör att jag bara någon minut senare springer om dom förbi dom och ifrån dom.
 
Hurraaaaaaaaaaa....
 
 
 
Nu när jag springer där känner jag mig så mallig och jag visar det med hela kroppen genom att studsa lite och i och med det så "Stesar" jag mig.
 
Ja det var en riktigt lyckad löpar dag och när jag sprang vidare och ordet stesar hade dykt upp så la jag till det till andra ord vi tagit upp på sistone som tillexempel " blischa" att lura eller "dicka" titta..
 
Japp så snackade vi då när VHS:n var ung.
 
Klart slut för idag och...
 
Laters....
 
Shit! 
 
Glömde nästan...
 
Grattis Björn!!!
 
Ja må ditt hår växa för snart e du hundra haha...
 
 
Till top