Nähä dags att byta håll ändå...

Livet / Permalink / 2
Nej det blev inte mer om adoption och det säger ju bara allt om hur svårt det är. För även om jag har mina åsikter så känns det som om man alltid trampar någon annan på tårna och det är inget sommar ämne och jag berättade min egen historia och det kändes upplyftande och bra.
Visst kan det komma mer men inte nu.
 
Nu är det nämnligen dags att fokusera på två stora händelser.
 
Jonna skall åka till Japan på söndag och vi fixar och donar med det.
 
Och imorgon är det ju min och Robbans bröllopsdag.
 
Men först Jonna....
 
Idag har vi varit på stan och fixat yen och det är nästan skrattretande vad mycket yen det blir av jätte lite svenskpengar. Jonna är nu jätte rik fast ändå inte men det var en fröjd att se alla tusen yenpar...
 
Vi fixade sovkudde och ögonbindel till resan eftersom de flyger mycket och långt bort. Diverse apoteksartiklar har vi också skaffat som myggmedel, plåster, idominsalva(bra till mycket) och eh..ja...pevaryl svampinfektions görabra medel. Ja jag vet hur det låter men som jag sa till Jonna när kroppen blir arg blir den det på riktigt och då vill man inte stå i annat land utan vissa saker haha...
 
Vidare har vi sett till så att Jonna får sin lugg klippt och ett fast mobilabonnemang.
Ja man måste ha det i Japan annars funkar det inte att ringa med den lilla mobilen. 99 kronor blev det extra för oss och jag måste ändå säga att det var en riktigt smart deal dom hade där på Telenor.
 
Förberedelser med bordspackning
 
Det känns så skönt att förberedelser är igång.
Men lite surt är det att jag trodde att jag skulle kunna vara så cool med att Jonna åker och känslor dyker upp från den tiden då det var dags för Kim att flytta till Kiruna då jag förberedde och donade åt henne så att inget skulle fattas.
Ordet Hönsmamma = mammalysen det är så det är nu. Och när jag igår fick ett smärre utbrott över barnsliga fasoner hos resedeltagare ja då insåg jag att mina nerver inte var i shack och jag var inte jätte stolt över mig själv.
_______________________________________________
 
Bröllopsdag ja herregud fyra år har vi varit gifta och som jag sa till Robban idag när jag tyckte att han skulle lova att skjutsa hem mig från en fest långtbortistan om några veckor och han i princip sa: Nej!
Ja då undrar man ju lite varför man är gift då om inte ens man gör det man vill liksom....haha...skillsmässa???
 
Nej! Så bra skall han inte få det hehe...
 
Men så här var det ju...
 
 
 
 
 
 
 
Åh....
Japp fyra år sedan imorgon.
 
Men till dagen stora händelse.
 
Vi fixar och donar hela dagen och sedan när vi kommer hem och tar det lite lugnt och chillar så att säga. Då får jag för mig att gå ut på ballkongen för att det faktiskt har blivit lite sol och det är då det händer.
In på gården bakom vårt hus kommer det ett tiotal poliser smygande och letar efter något.
Efter en liten stund försvinner de allihopa in i en trappuppgång mittemot och försvinner.
 
Skit spännande... men dom är kvar länge och till slut kommer det ut tre stycken och vi tappar intresset helt enkelt för så spännande är det inte.
Fast...man undrar ju lite vad de höll på med.
 
Ja det var allt för idag och imorgon bär det av till Göttebaarg för lite löve,löve.
 
Mer om det imon
 
Laters...
 
#1 - - Sussi:

Hej Hopp !! Grattis på bröllopsdagen och hälsa Jonna att hon ska ha en kul resa . Jag svettas ihjäl men så är jag ju utomlands såklart ;-)

Svar: Tack Sussi 😄jag skall hälsa Jonna. Glöm inte att dricka mycket i värmen haha...
Annalysen

#2 - - Gunnel Hall:

Så jättefina bilder och Ni ser inte en dag äldre ut

Svar: Tack mamma. Men och andra sidan ska ju mammor säga sånt haha...
Annalysen

Till top