Om dejavu var regn skulle vi drunkna nu

Livet / Permalink / 0
Det är synd om Jönköping...på riktigt!
 
Vi har denna helg så många saker på gång i vår stad och jag tycker så himla synd om alla dom som engagerar sig och verkligen lagt ner själ och hjärta i sina göromål denna helg.
 
Nu skall jag lista lite vad som händer häromkring
 
Jönköpings marknad
Jönköpings musikfestival
Öxnehaga dagen
Cultcon convent
 
Ja lite av sakerna som det fixats och donats med.
 
Och som jag precis sa till min man det är som om vädret har gått bananas och det regnar och inte regnar om vartannat.
Det är lite som om Körsbärsdalen möter Mordor ute. Sol, regn, sol, regn. Ja jösses.
 
Gårdagens lilla pub runda gick bra men när jag och Robban stod i baren och köpt varsin dricka blev det tyst..
 
- Va...? har vi inget att prata om eller??? - Varför är vi då gifta, säger jag plötsligt.
- Nej säger Robban vad ska vi säga?
I min hjärna har hakan åkt i golvet och jag tänker att näe...
- Men vi måste ju ha något att prata om, fortsätter jag sen.
- Som vad då? säger Robban.
- Husvagn, säger han sen kort.
- Hotell, svarar jag....
 
Där har vi det och det är så sorgligt. Det är så här våra liv har blivit.
Alla tvivel kommer igen och att vi båda äter, skiter och andas våra jobb blir så uppenbart så jag tror jag svimmar.
 
- Nä dra mig baklänges och kalla mig Egon
 
Det måste finnas mer och ingen sex heller.
Skärpning nu livet.
Skärpning!!!
 
Men vi är också totalt otränade båda två i supar konsten och en öl och en cider senare så gick vi och hånade allt från telefonförsäljare till leksaksfösäljare och annat oknytt som var i farten denna märkliga marknad.
Och vi skrattade som vanligt och den ena barnsligheten efter den andra utandades där på marknaden.
Och anledningen till varför vi är gifta var så uppenbar igen.
 
Och så var det dags för rem paus...
 
 
Japp mycket bättre än sockervadd om du frågar mig.
 
Bussar och Kranar alla
 
Laters....
 
 
Till top