Idag har jag tjallat på skrik Åsa

Livet / Permalink / 0
 
Ja och jag har lite ångest nu men det jag sa bara slapp ur mig...
 
Vi satt nere på "Freddys" Robban och jag, mat intogs och vi satt vid fönstret där vi hade utsikt över både sjön och A-lagarna.
Jag tycker inte det är så farligt med dessa individer som slängt bort sitt liv i alkoholens namn. Och när man får en chans att studera dom så här nära som jag gjort idag så tänker jag att dom ändå är rätt roliga och de ser ut att trivas med varann och det är ju huvudsaken.
Som vanligt går Åsa på och hon skriker åt alla som hon får syn på samtidigt som hon gör sig en liten Gin och Tonic då och då...japp hon har de rätta grejerna.
 
Plötsligt går hon in i restaurangen, de är snälla och låter henne använda toaletten. Men hon är snabbt ute igen och återgår till sitt...
Efter en stund drar hon upp en gaffel ur bakfickan som hon viftar lite med för att sen klia sig på ryggen och ner mot baken. Gaffeln är rätt lik den jag själv håller i handen och jag inser att hon nog norpade den när hon var på toa...
 
I baren står en kille jag känner och vi har snackat lite innan vi beställde mat.  Han skakade på huvudet när de andra släppte in hennes men han sa inget.
Vi fortsätter äta och jag glömmer för stunden gaffeln. Utanför pågår showen och jag skrattar nästan hela tiden för det är rätt roligt att titta på. Plötsligt drar Åsa ner byxorna för hon skall visa alla i gänget sin tatuering och då dör jag av skratt.
Faktum är att jag inte ogillar denna tjej på något vis. Hon hörs mycket och är skit otrevlig men likt MajBjörn är hon också ett av stadens orginal, alla vet vem hon är och så vitt jag vet har hon aldrig skadat någon.
En person beskriver Åsa så här på nätet...
"Ett fyllo som inte käms för nåt" och det är så sant haha...
 
När vi sen har betalat och skall gå, säger jag adjö till min vän i baren och då bara slipper det ur mig...
-Jag tycker det är så snällt av er att släppa in Åsa...det tycker jag verkligen...
-Men jag kan svära på att hon har en av era gafflar i bakfickan, fortsätter jag och skrattar.
Det hela var menat som en lite skojig grej att säga till min vän, men vad jag inte ser är att ansvarig på plats står en bit bort och hör vad jag säger och han vänder nu på klacken och är på väg ut...
Jag får panik och säger -Jag är inte hundra på att det är er gaffel...
Men han är redan på väg och ordar tillbaka att förvisso kanske inte men han tänker iallafall ta reda på hur det ligger till.
Hur gick det då?
Jag vet inte egentligen.
Robban tyckte att det var läge att gå...för nu blir det ju bråk säger han och tittar förebrående på mig.
Men jag hinner se och höra när Åsa igenkännande skriker Tjena Leffe(fingerat namn)till killen från restaurangen han svarar med ett hej och...hur är läget Åsa... jag tänker att det här går nog bra.
Men när jag kommer utom synhåll så hör jag skriket bakom mig...
DJÄVLA LEFFE....!!!
Jag som redan skäms och känner mig som den största skvallerbyttan på skolan..typ.. lommar efter Robban.
Jag ber om att få gå tillbaka inte för att jag är road utan för att jag är oroad och faktiskt bara vill se så att det inte händer något hemskt för jag ångrar nu att jag öppnat käften. Men vi går hemmåt istället och jag har ingen aning om hur det hela slutade. Så nu får jag som sagt var hålla koll och imorgon när JP dimper ner då skall jag lusläsa varenda sida....Tänk om det står...Man fick gaffel i ögat vid bråk...då dör jag....
 
Stackars alla...
 
Innan jag slutar idag vill jag be om ursäkt för gårdagens inlägg med en text som jag bitvis själv knappt kunde förstå men jag var såååå...trött. Det är ändrat nu men visst...hade antagligen missat det även om jag letat.
Men jag har idag sovit och inte gjort ett skit och sovit lite till så nu börjar det ordna till sig. Och dagen har varit tråkig så det var tur att min man bjöd ut mig på lite middag...med underhållnig..eh...ja...suck...
 
Kram Alla
Förlåt Åsa
LoveNepal
 
Laters....
 
Till top