Mammografi

Livet / Permalink / 2
 
 
-Om du ställer dig med magen mot plattan här och slappnar av så skall jag föra in dig i  maskinen...
 
Ja...när jag stod där och slappnade av och tjejen febrilt försökte få in mig i maskinen så tänkte jag att ja...lycka till...
Mission imposible fick en ny mening och jag fick mig en törn i självförtroende när jag stod där och förstod att jag inte var ett lätt fall och att detta återigen var ett "skulle rakat mig under armarna" moment.
 
-Ta av dig allt på överkroppen men tag med något att kyla dig med...
Eh...ja....
Man känner sig uppenbarligen lite utlämnad när man gör sådant här och när man står där i omklädningsrummet känns det allt lite pinsamt. Men det är tur jag har en blogg så jag kan tänka på annat i en stund som denna.
 
 
 
Och jag som glömt mitt frågeformulär hemma fick stå i min kofta mitt på golvet vid den stora maskinen och känna mig lite extra utlämnad innan hon ens kunde börja undersökningen.
 
 
Tur att det finns sådana där kamera filter för även om jag tänkte fläka ut mig så gick det inte att visa in real life så att säga...
 
 
-Håll upp armbågen...titta åt mitt håll...håll upp ditt andra bröst...lägg armbågen här...slappna av, slappna av.
 
Ja det var inte lätt för henne och även om det låter som om jag var där inne i flera timmar så var det inte så det var.
 
- Jag är jätte avlsappnad. Säger jag och fnissar lite för jag är verkligen lealös men det verkar inte hjälpa och mitt i allt detta absurda börja hjärnan fundera på hur ont det skullle göra om maskinen gick berserk och inte stannade när hon trampade på stop där på golvet.
 
Ett tag kändes det allt lite omöjligt. Lika omöjligt som svaret på frågan om jag har bröstcancer i släkten...
Sa ba ringa Chile och fråga och så då va....
 
När allt till slut var över och jag äntligen kunde pusta ut var jag röd som en kräfta över bröstet och lite längre ner kändes det som om mina bröst bara behövde paneras innan stekning(ni vet...? Schnitzel...platta...?).
 
 
Stackars...
Men det var det och man får ju ändå innerligt hoppas att det inte kommer en otrevlig överaskning om några veckor för en av frågorna var om jag underökt brösten själv och det har jag nog bara gjort en gång i livet så det svaret var blev ett skämsigt nej....
 
Men jag kan ju tycka att jag är en slarver för det är viktigt att göra det där!
Många är ju dom som upptäckt knölar på det sättet.
 
Japp det var dagen och det är fredag och jag är glad för det även om det är jobb imorgon och jag skall fixa och trixa med allt och alla. Sen blir det en liten rundtur i min barndomsdomäner.
 
Men det är imorgon och idag är idag och nu kommer till sist ännu en film gjord av Jonna där hon visar alla sina talanger och vilken talang sen hon kolla bara momentet i mitten när hon sträcker ut sin hand...jag säger då det.
 
Här är återigen en film till Yousef som hon fortfarande letar efter...
"Never gonna give you up...." ja så är det...man skall aldrig ge upp något man tror på.
 
 
Tror inte jag visat den förr...?
Man vet ju aldrig ni vet...alzheimers och allt det där...
 
Kram Alla
Kram Mammografi
Kram Mina bröst #niblirnoglitefylligaresnart
 
Laters....
 
#1 - - Gunnel hall:

Konstigt, trots att jag varit inne och läst har gilla -knappen inte fungerat förrän i dag. ja det där med mammografi är ju inte helt angenämt men det är ju inte så ofta och det är ju för en god saks skull om man nu kan säga så.

Svar: Precis. Och det gör ju inte ont men man önskar ändå lite större behag ibland haha...
Annalysen

#2 - - Gunnel hall:

Hälsa Jonna att jag tittat på hennes film och tyckte den var fin

Svar: Ja visst var den. Jag hälsar henne. Kram mamma 😊
Annalysen

Till top