Va? Vad hände med mor på morsdag?

Livet / Permalink / 0
 
Ja så här ser mina barns morsdags presenter ut och jag blev så glad för vad kan slå det här...
Jag menar en film av Astrid Lindgren(som jag inte har)och bakispiller(behövde dom) och kärlek på burk.
Allt en mamma behöver för att överleva och jag som var dimmigare än en rökmaskin på 80-talet var så tacksam så jag bjöd mina barn(och Björn) på ost och skink smörgås.
 
Det är måndag den 30:e maj. Kalorier? Tja jag såg en tårta på jobbet och gick upp i vikt av bara synen, och när jag sen tog en liten bit, då gick jag upp lite till...
Mitt namn är idag Anna Vadhändeigår Yeahwhat(dubbelefternamn minsann). Cigg? Nä...åt farlig tårta istället(borde försökt röka den istället så den försvann).
 
Ja det var ju en riktig bakisdag igår och som ni ser fick jag hjälp i form av bakispiller och dom hjälpte en millisekund men sen var det dags igen för lite slöhet och uschighet och jag tänkte vid ett tillfälle att...ja hon sa ju att jag bara skulle ta 5 till 6 glas en utekväll den gode doktorn som för någon vecka sedan gjorde en hälsokontroll. Men jag lyssnade inte utan tog 5 till 6 glas extra istället och då får man skylla sig själv liksom.
 
Men mitt i allt så var jag ju glad att alla mina barn var och firade mig. Men när jag sedan på kvällen satt och febrilt försökte blogga så snabbt och bra som möjligt, baksmälla till trots så kom jag på det där med att jag faktiskt har en egen mamma och hur mycket hade jag firat henne?
Inte ett skvatt och jag letade fram ett bra nytaget kort och önskade henne grattis på morsdag.
Men sen tyckte jag ändå trotts att vi aldrig firat det där så mycket att det var dags för skärpning och vi bestämde att vi skulle träffas idag istället och ta en liten fika.
Sagt och gjort...fika blev det och jag kan stolt säga att jag bjöd min mamma på kaffe...minsann...
 
 
Ja...och samtidigt som vi sörplade på varsin kopp kaffe kunde vi konstatera att det är väl ändå så att det är morsdag varje dag...a eller varannan iallafall.
-Nä. Jag bryr mig faktiskt inte så mycket om det där, sa hon min mamma Gunnel - Och, fortsatte hon -vi har ju aldrig gjort stor affär av det här så mig gör det inget.
 
Ja jag kände mig lättad. Men jag måste nog ändå säga som den mamma jag själv är, att det är ett väldigt trevligt påhitt det där med morsdag och speciellt när man får bakispiller till sin smälla och  "Nils Karlsson pyssling" att lägga till i sin samling.
 
 
Så därför kände jag mig lite dålig i min dotterroll som inte firade min mamma igår mer än med ett sms.
Men idag fikade vi och pratade bort en stund och som tur är så var det ordning på min bror Martin igår som bjöd vår mamma på ordentlig middag igår som sig bör.
 
Så jag får väl kalla denna dag den 30:e Maj för Brorsdag för att han var den snälla av oss haha....
Tack Martin!
 
Det var allt för idag om ingenting och allting och analysen får väl bli att jag som den mor jag är inte funkar så bra när jag är bakis.
 
Nu ska jag inte sitta här längre för det är så varmt och skönt och min man tog sig för att skura ute på vår balkong så att han skulle kunna sitta där och päsa med en öl.
Fantastiskt och nu ska jag gå och berätta för honom att man kan dricka öl i köket och i badrummet och vardagsrummet...ja överallt faktiskt i vår lägenhet. Och vem vet...då kanske han skurar överallt?
 
Finurligt där Anna, du är så bra!
Tack mig själv....tack....
 
Och efter sådan självpepping är det dags att ta kväll och jag tänker att jag lägger mig tidigt och låter det bli tisdag istället oh...ja...tisdag är bra...
 
Men sist...Jonnas nya film och jag säger då det...inte bara för att jag är mamma.
Utan för att den är så fyndig och det att det är en bibliotekarie som beställt den det märks.
 
 
Kram Alla
Kram Mamma
LoveNepal...
 
La gon...
Till top