Generation E-produkter....

Livet / Permalink / 0
 
Ja hur står det till egentligen med generation E-produkter?
Vi som växt upp med Blå Bands soppor och Bearnaise sås och andra såser...
Tänk att det faktiskt fanns en tid då man sa...jag äter inget annat än Blå Bands Bearnaise...punkt...
 
Ja här sitter man nu, lite febrig och med frys rys i hela kroppen...
 
Imorgon blir det tidig löpning så att man kan chilla resten av dagen eller kanske åka och simma och typ...göra en "duaton"...
 
Så gick tankarna igår kväll och jag var så förväntansfull för vädret var riktigt vackert och skulle bli likadant idag.
Men om man skiter i att gnälla en stund så går mina tankar till vår tids konstiga virus infektioner.
Jag menar alla går runt och berättar om virus som bara ligger och gnager i kroppen och att det känns som om man är sjuk fast man inte är det var och varannan dag, och feber...nä...feber det har nästan ingen. Och alla dom som känner efter lite extra när det vankas sjukdomar tolkar det hela på sitt sätt medan vi som skiter i om vi mår lite si sådär går runt och bara...mår dåligt...
 
Jag tänker nu(och här kommer analysen) att vi som föddes på 70 och 80 talen och kanske delvis 90 körde så hårt med blåband soppor och såser, att vi är fulla med E numrerade produkter och annan förgiftad skit. Det måste ju på något sätt göra så att virus och annat liksom inte rår på oss...på riktigt? Vi blir liksom delvis imuna mot virus(och kanske speciellt förkylning sorten) på grund av att vi är fulla med gift.
 Jag som dessutom älskar ris och sås har ju hört att ris...det odlar man i arsenik, så jag är nog ändå lite extra förgiftad...
Antagligen är jag nog inte den enda i min generation som ätit potatismos alá Felix pulvermos. E produkterna haglade verkligen ett tag och korv mojjarnas potatismos var nog inte bättre!
 
Men visst har jag läst om avgiftning det har jag ju och jag har funderat på det. Det är bara det att jag är alldeles för lat. Och jag är inte jätteförtjust i att laga mat och det är inte bra för det är säkert jätte enkelt att bara liksom laga "bra" mat, ogiftig mat.
 
Ska fundera på den....det kan nog vara värt det.
 
Nu är det kväll och timmen som vi fick "tillbaka" känns långt borta för jag är så trött. I min värld är som ni vet det här med att ändra klockan hit och dit värdelöst men vad ska man göra....
Nu skall vi minsann titta på lite film så här på kvällskvisten och idag blir det barnfilm i form av "The big friendly giant". En barnfilm och mycket bra film om jag hört rätt och perfekt att ha i huvudet när man skall sova...tror jag...
 
Och så till sist idag en liten bild från igår lite som för att visa att jag var i perfekt skick då och speciellt för en utflykt till Ullared...
 
 
Japp...jag var så glad och taggad.
Kanske var inte mannen bredvid mig i samma mood,
men här är vi på väg hem och som jag visade igår så var han nog ändå rätt nöjd
och kanske var han jätte smygnöjd här på bilden av den enkla anledningen att han här är på väg...hem.....
 
Mot måndag och jobb...
 
Kram Alla
Kram Min E fyllda kropp
LoveNepal
 
Laters....
 
 
Till top