Klädd i pansar i en stad gjord av vatten

Livet / Permalink / 0
 
Ja så här såg det ut imorse.
Jag var taggad till tänderna och jag tänker att jag som ibland tycker att det där med uniform i arbetet kan vara lite tråkigt...jag tänkte helt om idag när jag istället kom att se den som en skyddsdräkt...
 
Ja för när man är på osäker mark och måste uppfattas som super säker och stabil då blir faktiskt ändå den tråkiga uniformen ett slags pansar som skyddar. 
 
Jag håller som bäst på att summera och sammanfatta allt jag fyllt min hjärna med och tro mig...det är mycket.
Imorgon ska jag sitta mittemot en like som har precis samma erfarenhet som jag själv och berätta vad jag kommit fram till och vad jag ser för faror i några av hennes arbetssätt som jag upptäckt av den enkla anledningen att jag själv trillat i dessa fällor när jag velat uppnå högsta möjliga resultat.
 
Och hur säger man sånt som man vet att man själv inte skulle ta utan att vilja ge budbäraren livstids halshuggning...
 
Får väl påminna henne om fredsstatyn som står en liten bit från huset...
 
 
Ja det kan jag ju klura på, vilket jag också gör över en kopp kaffe på Wayne's Coffee.
 
 
Men vidare...
Har ätit kvällsmat och tagit en lång promenad i denna stad (Karlstad) som är full av vatten. 
 
Åar stora som floder rinner till höger och vänster så jag som i princip aldrig gått vilse i hela mitt liv, fick uppleva känslan av att det möjligt  var så att jag inte skulle hitta tillbaka till var jag kom ifrån.
 
Men det var aldrig någon fara.
För jag, jag har koll...
 
Japp så har min dag varit och hade jag hetat Bert och haft en dagbok då hade jag skrivit...
klart slut lingonstrut nu.
Men jag heter varken Bert eller har en dagbok så det skriver jag inte då, då haha...
 
Kram Alla 
Kram Min sammanfattning 
LoveNepal 
 
Laters....
 
Till top