Och så tar vi det positivt...igen.

Livet / Permalink / 1
Att livet går vidare är ju alltid härligt och idag har det jagat på igen och jag har som jag sa bara hängt med. Min tanke är...och jag har sagt detta i några år nu, att jag skall bli den positivaste som finns. Jag har nu den sista tiden kommit en jättebra bit påväg och jag hoppas att det håller i sig för man mår ju så mycket bättre av lite positivitet.
 
- Åh, nej...det där ser ju inte alls kul ut.
Kim suckar djupt, vi står på en av avsattserna inne på Rosenlundsbadet och tittar ner på bassängen där vi tänkt motionssimma en stund. Jag tittar också och ser att hallen är lite extra full av barn och ungdomar som ser ut att träna i olika kategorier av simning. Dessutom har de delat av den stora 50 metersbassängen på mitten så längderna vi simmar kommer att vara 25 meter kortare än vanligt och som Björn påpekade "nu kommer vi att få simma 40 varv". Jag ber Björn sluta upp med sin tråkiga ton medans jag begrundar scenariot där ner i hallen.
- Jag har det, säger jag till sist för nu har jag på riktigt kommit på en positiv aspekt, jag tycker det skall bli spännande och skönt med lite omväxling, jag menar det kanske inte blir så tråkigt som det kan vara att harva fram och tillbaka...
När jag ordat färdigt är jag så nöjd med mig själv och så tar vi oss ner och börjar simma. Min positiviet funkade och visst började det hela med en viss tvekan men det gick och till slut hade vi simmat 40 gånger fram och tillbaka och det hela var plötsligt liksom bara över...
 
Japp Positiv är som positivt gör...och mina små snittsiga talesätt på "Forest Gump" vis håller i sig och blir bara bättre...
 
 
Japp så positiv jag är :-)
Men även om man är super positiv så är orginal uttrycket "stupid is that stupid does" något som man ändå känner sig lite nödbädd att använda då och då haha...
 
Men nu något helt annat så här på kvällskvisten innan jag sätter mig och tittar på sista avsnittet av "Saknad" på kanal eh..kommer inte ihåg.
Det är en väldigt viktig sak och jag vet att det kommer att vara spaltmetrar med kommentarer runt det som jag nu kommer visa och alla kommer att tycka ihjäl sig på sociala medier.
Så...jag tänker att jag fäller en av de första kommentarerna...
 
Japp så får det bli!
 
Titta på den här bilden..
 
 
Ja men visst det ser ju alla att det är en filmposter för den nya filmen Rymdmysteriet och jag...eller...???
 
Nej så är det inte men man kan tro det och om man tittar lite närmare så ser man att det här inte är en filmposter utan något helt annat, något som vi alla känner igen och någon gång har älskat. Nämligen...
 
 
Ja och en sån som jag blir ju ändå lite lätt själa glad även om jag vet att Julkalendern inte på något vis är gjord för en sån som mig(som är gammal) men jag blir också orolig.
Jag hoppas att den är så bra som det ser ut och jag hoppas att den handlar om julen, och jag hoppas, hoppas, hoppas att dom inte gjort en avancerad grötig soppa av allt dom tror att barn nu för tiden gillar, jag menar den skall ju passa alla i åldrarna typ 5 till 12.
 
På bilden ser det nämligen ut som om dom kastat in både lite Star Wars, Wall E och Stargate och Aliens samt där nere i hörnet "Det all seende ögat" från typ Sagan om ringen.
 
Någon har verkligen gått berserk i filmträsket och som jag precis sa...JAG HOPPAS ATT DET HÄR ÄR BRA!
 
Jag ser iallafall positiv på det hela och kommer nog att tycka det är hemskt bra. Japp och det är ju tur det eftersom Anna 44 bast äger kalendern på bilden och faktiskt som vanligt ser fram emot att få öppna lucka 1,2,3 och så vidare...
 
Det får sluta min dag framför datorn. Jag skall gå till sängs så småning om men nu först "Saknad" och något litet att äta typ chips kanske...eller kanske inte!
 
Laters....
 
#1 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Ser ut att bli en spejsad julkalender ♡

Till top