Nu kan alla va president...

Livet / Permalink / 0
Alltså Donald Trump...
 
Jag satt och tittade på TV och så plötsligt visar nyheterna hans tal från FN högkvarteret i New York. Han pratar och viftar med fingrar. Han skräder inte orden och ger sig på i stort sett alla nationer som lever under diktatur och envåldshärskare ideologi, jag tittar och lyssnar och analyserna flyger till höger och vänster där jag sitter.
 
Mycket av det han säger är tyvärr sant men genom sitt märkliga ledarskap och sina evinnerliga fjortis fasoner med plötsliga och ogenomtänkta utfall, så är det ingen som tar honom på allvar och alla står de handfallna inför det faktum  att hans frispråkighet faktiskt kan starta både världskrig och jordens undergång i ett och samma slag.
 
Naturligtvis så blir man lite glad när han åthutar ledare i både Iran, Syrien, Venezuela och sist men allra extremast Nord Korea för deras sätt att plåga livet ur sina egna invånare. Ja och där blir man inte klok på hur man skall tänka om denna man som likt mig själv när jag var fjortis slänger ur sig ogenomtänkta sanningar i syfte att få uppmärksamhet. 
 
Jag tittar och förundras och när han viftar med fingrarna för femtioelfte gången och kallar Nord Koreas ledare för "The rocketman" då har jag endast en liten analys klar och jag vänder mig till Robban som sitter mitt emot och säger...
 
-Alltså Donald Trump...han är för rolig. Där står han och viftar och babblar som en galen fjortis och vet du vad som slår mig???
 
Jo att jag också kan bli USA:s president!!!
 
Ridå...
 
Ja men visst, för är det så att ödmjukhet och vanligt hyfs samt folkvett utgått i beskrivningen om bra ledare då är det många som kan ställa sig i kön för en världsledarroll och faktiskt få den...
 
Ja det är faktiskt rätt läskigt och tänk då mig som igår råkade snubbla över en liten film på facebook och satt som klistrad i 7 minuter när någon plockade ut en så kallad "blackhead" ur någon annas öra med en pinsett och sen i slutänden kände mig typ tillfredsställd och nöjd med det...
 
Japp.
Anna for president liksom....
Skulle inte tro det va?
Hahaaaa....jag dör, skäms lite och går och lägger mig.
 
 
Laters...
Till top