Stacy eller Johnny eller samma likadan...

Livet / Permalink / 0
En lugn dag!
En solig daq, en vårig dag, en kall dag...
Javisst, som vanligt är det väder ute och jag tänkte imorse på de stackars fåglarna som på något sätt ändå också måste har längtat efter våren och som nu kastas mellan 20 plus och två minus.De sjunger och kvittrar på mornarna men så en dag...ja då tyckte jag nog att en av dom satte i halsen...
 
Om jag blir ensam när jag blir gammal, då skall jag inte bli en sådan där "cat lady" nä...jag skall bli en "bird lady", jag menar...någon måste ju ta hand om de stackarna som i lägen som dessa måste vara totalförvirrade.


Nä vi har inte kommit till landet Narnia där häxan precis håller på att förlora sin makt.

Det här är ju vårat kära Östra torget och kortet tog jag för att jag kunde och för att den här lampan är så vacker.
Ja det här är torget där världens bästa pizzeria ligger nämligen Alcamo.

Vi har precis satt oss här i lilla datarummet Robban och jag. Salladen vi ätit på ovanstående ställe ligger lugnt i magen och jag tänker att den matchade lunchen som idag bestod av stuvad kål.

 
Javisst och eftermiddagen har penderats lite sådär extra pruttigt efter det om man säger så haha...
 
Analyserna har flödat idag men dom har allt hållits lite stången då vi på jobbet sysslat med att flytta tillbaka det förråd vi utrymmde för några veckor sedan då det läckte in.

Ja nu var det inte den stora läckan som orsakades av att en sprinkler gick av utan en av de mindre som vi haft sedan dess...inget konstigt alls!
Men allt löste sig och Positiva Svea (moi) såg ett tillfälle att börja om i ett förråd som sett likadant ut i typ 10 år. Ja, jag är p o s i t i v...

En analys fick jag dock lite sådär gratis när "Kicks" lilla medlemstidning damp ner i brevlådan och jag på baksidan fick se ett kort på Stacy Keach. Eller....???
Nej det var inte han och att min gamla tonårsidol och senare tjej och kanske tantidol Johnny Depp har vuxit upp och blivit tvilling med Stacy det tycker jag är så sabla fantastiskt då jag beundrar dem båda.
 
Stacy Keach


Johnny Depp


Helt sjukt egentligen men ja...har jag tur så kanske jag växer upp och blir lik min idol Gemma Arterton...

Gemma Arterton


Annalysen


Eller kanske inte...

Näpp det blir nog inget med det. Jag är glad för Johnnys skull dock. Lycko ost...

Imorgon är det onsdag och jag skall plantera och göra fint på ställe där det behövs. Och ser ni fina penseer utanför ett hotell här i stan...ja, då kan ni tänka på mig där jag stod i all min skönhet och liksom bara rotade runt i jorden en stund.

Kram Alla

Vi hörs imorgon.

Laters...
Till top