När man glömmer analysera...

Livet / Permalink / 1
Analysera, analylsera...
 
Ja, jag tänker och jag tänker men den sista tiden har tankarna liksom bara farit åt alla håll och kanter.
Jag säger fel men tänker rätt och säger rätt där jag tänkte fel(som tur är) och tyvärr är det så, som oftast när jag nu för tiden sätter mig vid lilla datorn att tankarna har skingrats och jag får lite svårt att få det hela att bli rätt.
 
Ibland är det bra att inte analysera.
Men bara ibland...
 
-Men...är det en Michael Kors klocka...???
Ja där stod jag i butiken och min förvåning över namnet på min nya klocka får expediten att le.
-Visste du inte det? säger hon förvånat. Jag skakar på huvudet och hon ler ännu mer och fortsätter...ja då valde du iallafall med hjärtat!
 
 
Mitt beslut för några månader sedan att äntligen, för första gången på runt 25 år köpa mig en klocka kändes rätt bra. Men det tog ett tag att utföra uppgiften och som vanligt i mitt liv så skedde klockinköpet en sen kväll när jag minst anade det.
 
Så, där stod jag där, tio minuter innan vårt kära A6 skulle stänga framför den första montern jag stötte på i butiken som jag precis innan äntrat lite nonchalant och spontant. Där såg jag en klocka som inte var för dyr och som såg ut så som jag tänkte mig och som jag sen liksom bara köpte.
 
Och lite fjantig som jag ibland kan vara i mina principer här i livet så hade jag kanske inte köpt just den klockan om jag visste från början att det stod ett namn på den som jag totalt och på riktigt skiter fullständigt i...
 
Nämligen...!!!
 
Men visst är den fin, min nya klocka urtavalan skiner och skiftar i färg och visarna, de skiner också och skiftar färg.
 
Ja i samma färg  som urtavlan faktiskt och när jag nu provsitter den så funderar jag lite på om jag någonsin kommer att se vad klockan faktiskt är?
Och att jag inte överanalyserade mitt klock köp på plats är såååå...bra för då, då hade jag stått kvar där och kanske hade dom stängt dörren om mig och liksom bara låst...
 
 
Och det faktum att det är en Michael Kors klocka är för mig oavsett princip egentligen ett stort "vem bryr sig" eftersom jag när jag tittar på min klocka ändå inte ser vad det står och det är ju bra för nu kan jag till exempel låtsas att det står typ...Kalle Anka, Annalysen, Cruela Devil eller något fint som gör att jag känner mig lite nöjdare och coolare när jag har min nya klocka haha...
 
Kvällen är nu snart slut och jag skall gå och lägga mig och hämta kraft. Imorgon måste jag löpträna för annars är jag bara en liten lort!
 
Vi hörs.
 
Kram alla
Kram mig själv
 
Laters...
#1 - - Gunnel:

Grattis till den fina klockan

Svar: Tack mamma 😊
annalysen.blogg.se

Till top