The one hundred....

Livet / Permalink / 0
Söndag är här och sommar Sverige har nu fått återse sitt...ja, sommar Sverige.
 
-Hurra Robban, nu känner jag igen mig! Vi sitter i bilen påväg till Kivarpsgårdsmejeri. Jag har övertalat Robban som inte var jättesugen att åka.Det gick lätt eftersom gården är ett av bådas favoritställen och efter att ha läst en tidningsartikel att Kivarpsgård likt många andra ställen som värmen gjort mindre intressanta eftersom stranden lockat mer, inte haft så många besökare den här sommaren.
 
-Ser du...det regnar fast solen lyser och det är bara 15 grader ute, sommaren som den brukar vara ju...
Vi tjattrar lite om allt möjligt i bilen, vi letar bra musik på spotify och när vi hittat U96 med Das Boot är vi nöjda.
 
Väl vid gården får jag lite panik, parkeringen är full av bilar. - Jaha...det ju det Svenska sättet, säger Robban. Folk läser något i tidningen och vipps...så är alla där, jag nickar och när jag går ut ur bilen så börjar det regna så sakterliga och jag tänker "snälla gör så att vi får plats nu när vi åkt ändå hit"
 
Och titta, vi fick en plats. Vi drack kaffe och åt en paj av obestämd sort som vad himelsk och när vi var klara...då sa vi adjö till en get...
 
 
Ja min söndag har varit lite sådär loj för även om vi gjorde en utflykt så varade den inte särskilt länge eftersom vi hastade hem.
 
Fast jag har ändå sprungit en längre runda på sådär en åtta kilometer vilket var rätt så super jobbigt och när jag gjort det...då fortsatte jag att göra det som de senaste dagarna upptagit hela mitt liv...nästan.
 
Japp, jag satte mig i min säng, slängde på vald kanal och tittade vidare på det här...
 
 
Då och då händer det att jag och Robban gör det här, hittar en serie menar jag. Det är alltid trevligt när vi gör det men det gör också att livet stannar av lite, för vi kan inte sluta.
Och om ni tycker att det varit lite lojt här på bloggen den sista tiden? Ja, då är det här anledningen.
 
En riktigt bra serie med lagom av allt vad spänning, mord, kärlek och hat kan ge.
Rekommenderas starkt av mig och min analys av serien får nog bli att för oss som älskar sci fi och dystopier med kärlek i så är detta fantastiskt...
 
Nu hinner jag inte mer.
Jag skall äta och sen, sen blir det mer serie. Fyra säsonger har redan sänts och jag...jag är bara på nummer två.
 
Laters...
Till top