En riktigt hemlig dag....

Livet / Permalink / 1
Alla hjärtans dag.
Jag har allt varit lite tveksam till denna dag eftersom jag tycker att det är kärlek varje dag. Men som varje år får analysen bli att det väl ändå är kul att ha en speciell dag då alla får visa lite extra kärlek.
 
Men här hemma på Kanalgatan är det allt lite hemligt idag och igår då var det full ruljans. Det fejades och städades.
Ja, alla hjälpte till att förbereda för dagen som är Alla hjärtans dag...
 
 
Ja så här såg det ut och jag bjuder på denna bild som återigen bevisar att det ibland liksom bara inte blir bättre, inte ens med filter...
 
-Mamma...ska ni dra någonstans på Alla hjärtans dag?
Jonna tittar på mig och jag som vet att nä...här händer ingenting skakar på huvudet.
-Är det säkert, nu skruvar Jonna på sig och jag spänner ögonen i henne...
-Säg... jag är rätt nyfiken nu. Hon tvekar lite men så till slut berättar hon....
 
Vad sa hon då?
Näe..det är hemligt minsann...
Men visst....jag kan väl säga så här...Tinder är inblandat. Och det är någon här i lägenheten som har swipat höger och sen hållt sig där de senaste fem månaderna...
 
Just nu blir det inte mer om det och om någon nu sitter och liksom bara är super duper nyfiken så kan jag kanske distrahera med att återigen ta upp det faktum att min man bara tog upp min egen kamera och tog som han sa...en bloggbild åt mig. Jag uppskattar det verkligen men önskar att han tagit mer än två.
 
Han är så omtänksam och go...
 
Ja så är det och nu i skrivande stund menar jag det av hela mitt hjärta och jag känner att jag hamnar lite ur spår nu för jag är lite tagen av stunden just nu.
 
Jo, för medans jag suttit och ordat på jobbet om hur vi firar eller inte firar denna kärleksdag(eftersom vi älskar varandra varje dag) så blir jag nu ändå firad av min man och det ordentligt för han har gått åstad och köpt mig något riktigt fint...
 
 
Vad det var för något?
 
Det säger jag inte haha..
 
JO DET GÖR JAG...KOLLA!
 
 
-Jag har kvittot om du vill...
 
Jag kramar om min kära man och jag skäms när jag ser hans nervösa min.
 Det hela är totalt och fullt mitt eget fel eftersom jag några gånger genom åren helt sonika gått iväg och bytt det han köpt.
 
Men idag?
Nix!
 
Dom är så fina mina silverblad och alldeles lagom långa. Nu kan jag ha dem på jobbet också eftersom man där jag jobbar inte får ha för utmärkande och långa smycken.
Perfekt om ni frågar mig :-)
 
Det här betyder dock en sak.
Imorgon får Alla hjärtans dag en tvilling dag eftersom....
 
-Men jag har ju inte köpt något åt dig!
Jag tittar skamset på min man och sen när jag får se innehållet i paketet...
-Men så dyra saker har vi ju aldrig köpt!
Jag tittar under lugg nu ännu skamsnare och även om värmen sprider sig i kroppen så vill den bara sjunka genom golvet.
- Tja...jag kompenserar väl för alla de andra åren :-) Han flinar och sen får han en kram till och en ordentlig puss.
 
Japp imorgon är en annan dag och jag...jag kilar ner på stan lite haha...
 
Nu slutar jag skriva.
Vi skall gå ner på kvarterskrogen och äta.
Ja vi skall vara lite romantiska minsann och jag skall dricka en "Hugo" och sen, sen blir det film i sovrummet eftersom vi inte gärna skall uppehålla oss i lägenheten.
 
Ja så var det ju och jag känner mig lite stressad så...
 
Mot torsdag och mer liv och lite mer kärlek då haha...
 
Laters...
#1 - - Gunnel Hall:

Jaha nu blir man ju bara såååå nyfiken

Svar: Japp. Du får ringa ditt barnbarn och fråga 😊
annalysen.blogg.se

Till top