Kanske är det ändå skadligt? Att träna menar jag....

Livet / Permalink / 0
Kanske gick jag lite över gränsen igår, för jag menar...vem är jag att kritisera andra och deras jobb.
 
Men jag blev så förfärad då för någon vecka sedan när jag såg en omröstning från vårt statshus på TV gällande NATO. Stackarna som debatterade inför röstningen gjorde det för tomma stolar och deras röster ekade tomt där i plenissalen.
Naturligtvis, förhoppningsvis finns det förklaringar och jag som lille svensk ska inte behöva oroa mig, väl...?
Men kanske är det på sin plats att folket får en ordentlig förklaring på varför så många stolar står tomma. Jag menar på de flesta jobb blir alla kallade till obligatoriska möten och då måste alla förutom de sjuka eller "vabbarna" komma!
 
Ja så är det faktiskt...
Så när jag blir statsminister och "Mitt Parti" (mitten partiet! ja...ni förstår va?) regerar då någon gång år "Tjugohundra händer inte alls", då kommer total närvaro att gälla. Så det så!!!
 
 
Idag efter jobbet tog jag mig bort till vårt kära "Friskis" för lite spinning...
 
Men när jag satt där i salen nästan helt ensam eftersom...och håll i hatten nu...jag var först. Då tänkte jag sådär lite som vanligt när jag skall träna, att det är helt okej att liksom bara stiga av cykeln och gå hem.
 
Men jag stannade heroiskt kvar. Och när jag satt där trampandes som en galning och njöt av att känna pulsen stiga, då kom jag på mig själv och min hjärna med att tänka i tankebanor som jag aldrig tidigare skådat(eller hört). Och när tankarna äntligen slutade då kände jag att det nog ändå är dags för hispan kanske och möjligtvis en tvångströja för mig...och min hjärna...
 
Oj vad jag tar i...mest av alla faktiskt...och titta...jag är den enda härinne med riktiga cykelbyxor...dom andra har ju bara vanliga träningstajts. Men oj vad jag skruvade mycket på motståndsknappen nu...undra om dom andra såg det...jag tror inte att de skruvade så mycket som jag iallafall. Jo.... jag ser nog ändå fränast ut härinne...och antagligen tar jag i mest också....
 
Ja...när jag kom på mig själv med alla dessa tankar, så kände jag en viss avsky för mig själv. Jag menar vem tänker så och vad kom det ifrån...var jag inte älskad som barn eller???
 
Jodå...mamma Gunnel gillade mig jättemycket det vet jag ju, så de där tankarna måste ju bara vara ett sätt för min lilla högtryckshjärna att peppa mig själv....ja så måste det vara...
 
Jag menar....det hela var så totalt osvenskt. Men visst...det kanske är Chilenaren i mig? Går ut på stan imorgon och frågar några Chilenare om de känner igen sig i mitt irrationella tänkande haha....
 
Nu är det nanedags, och efter att totalt ha blottlagt själen i detta inlägg så kanske det är så att jag skall gå och ta mig en riktigt kall dusch?
Eller så går jag bara ut på gården naken! Ja det kyler ju definitivt också ner, det kan jag lova för när vi trodde att det var kallt nog...då började det blåsa och då kan ju alla som vet något om kyla och minusgrader gå i god för att minus tio blir typ, minus tjugo istället!
 
Kära väder...måtte vittrorna ta dig!!!
 
Haha...ja...
 
På Jonnas feed någonstans hade någon skrivit så här häromdagen...
"God morgon alla! Här är dagens väderrapport. Det är s k i t k a l l t ute....ha en bra dag..."
 
Japp ingen säger emot där.
Men jag säger:
 
Laters....
 
 
Till top